براساس لایحه بودجه سال ۹۹، برای وزارتخانه میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی بودجه‌‌ای معادل یک هزار و ۲۷۹ میلیارد و ۷۳۵ میلیون و هفتصد هزار تومان پیشنهاد شده است.

به گزارش جماران؛ لایحه بودجه ۹۹ درحالی تقدیم مجلس شد که مقایسه‌ای بین آن و لایحه سال ۹۸ نشان می‌دهد بودجه وزارتخانه تازه تاسیس میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی تفاوت اندکی داشته است.

براساس لایحه بودجه سال ۹۹، برای وزارتخانه میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی بودجه‌‌ای معادل یک هزار و ۲۷۹ میلیارد و ۷۳۵ میلیون و هفتصد هزار تومان پیشنهاد شده که شامل دو بخش هزینه‌ای و تملک دارایی‌های سرمایه‌ای می‌شود. این رقم در لایحه بودجه ۹۸، یک هزار و ۱۱۰ میلیارد و ۳۷۲ میلیون تومان در نظر گرفته شده بود.

اما بودجه بخش هزینه‌ای در لایحه سال ۹۹، مبلغ ۵۴۷ میلیارد و ۷۳۰ میلیون و ۳۰۰ هزار تومان برآورد شده است؛ این درحالی است که بودجه مصوب این بخش در سال گذشته ۴۶۴ میلیارد و ۷۵۳ میلیون تومان برآورد شده بود. همچنین برای بخش تملک دارایی‌های سرمایه‌ای سازمان میراث‌فرهنگی نیز برای سال آینده، ۷۳۲ میلیارد و ۵ میلیون و ۶۰۰ هزار تومان بودجه پیش‌بینی شده است.

در نهایت نیز مصارف دستگاه‌های اجرایی ملی بر حسب برنامه و خروجی ۱۳۹۹ برای وزارتخانه تازه تاسیس میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی، ۵۰۰ میلیارد و ۹۲۴ میلیون تومان در نظر گرفته شده است.

علاوه بر این، برای پژوهشگاه میراث‌فرهنگی و گردشگری بودجه‌ای برابر با ۴۹ میلیارد تومان در نظر گرفته شده این درحالی است که بودجه این پژوهشگاه در سال گذشته  ۵۳ میلیارد و ۳۶۰ میلیون تومان تعیین شده بود.

برای بخش برنامه اکتشاف باستان شناسی و تاریخی نیز بودجه‌ای معادل ۲۳ میلیارد و ۲۶۱ میلیون و ۵۰۰ هزار تومان پیش بینی شده است. بخش‌های تامین،‌حفاظت، مرمت و معرفی اشیای فرهنگی و تاریخی، گسترش خدمات موزه‌ای، بررسی، شناسایی، تجهیز، مرمت و آماده سازی آثار، بناها، بافت‌ها و محوطه‌های باستان شناختی و تاریخی، جذب گردشگران ورودی به کشور، توسعه گردشگری داخلی، توسعه سرمایه گذاری و اقتصاد گردشگری، توسعه گردشگری پایدار و الکترونیک، احیا و رشد تولیدات صنایع دستی، طراحی و ترویج صنایع دستی، حمایت از توسعه صادرات صنایع دستی، برنامه پژوهش‌های کاربردی در زمینه میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی، برنامه آموزش‌های مهاتی در حوزه میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی، برنامه پژوهش‌های کاربردی در زمینه میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی نیز بودجه در نظر گرفته شده.

مرکز مطالعات منطقه‌ای حفظ میراث‌فرهنگی ناملموس در آسیای میانه و غربی نیز بودجه‌ای ۲ میلیارد تومانی در نظر گرفته شده است. شناسایی و حفظ میراث فرهنگی ناملموس نیز بودجه‌ای ۲ میلیارد تومانی خواهد داشت.

01

02

03

04

05

06

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
2 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.