به گزارش ایرنا، حجت الاسلام و المسلمین محمدنقی لطفی روز یکشنبه در اجتماع مردم بخش های زرین آباد و میمه در امامزاده سید فخرالدین اظهار کرد: ملت ایران در طول 39 سال ار پیروزی انقلاب با لبیک به فرمان معمار کبیر نظام و پیروی از منویات رهبر معظم انقلاب آرمان های اصیل و ارزش ها را حفظ کرده اند.
وی افزود: استان ایلام و مردمان بخش های پهله و میمه در این میان با تقدیم دهها شهید در مهران و دهلران و جبهه های جنگ تحمیلی در دوران دفاع مقدس امروز نیز با افتخار از زائران اباعبدالله الحسین (ع) میزبانی می کنند.
امام جمعه ایلام یادآور شد: در اربعین امسال بیش از 2 میلیون نفر از مرز مهران عبور و مردمان این استان بخوبی از زائران در نقاط مختلف پذیرایی کردند.
حجت الاسلام لطفی تاکید کرد: این حضور جلوه هایی از ایمان ، عزت و همبستگی ملی است که در اربعین به همت ملت ایران نمایش داده شد و حاصل اتحاد ملت و پیروی از مکتب اهل البیت (ع) است.
وی با اشاره به حماسه مردم استان در اربعین و بعد از آن کمک به زلزله زدگان استان کرمانشاه اضافه کرد: حماسه مردمان ولایت مدار این دیار در این 2 حماسه بزرگ را محضر رهبر معظم انقلاب ابلاغ خواهم کرد.
لطفی از احداث زائرسرای ایلامیان با 700 متر مربع در سه طبقه در جوار حرم مطهر امام هشتم خبر داد و گفت: این زائرسرا مردمی است و نیازمند 60 میلیارد ریال است که امیدواریم مردم برای تکمیل ساخت آن مشارکت کنند.
وی نظام را قدرتمند در همه عرصه ها دانست و گفت: توطئه ها و تلاش هر چه بیشتر دشمنان نتیجه کمتری برای آنها داشته و ملت پای آرمان ها و تبعیت از ولایت و ادامه راه شهدا ایستاده است.
امام جمعه دهلران نیز گفت: شهرستان ولایت مدار دهلران در خدمت به زائران سنگ تمام گذاشتند و بخوبی از زائرین پذیرایی کردند.
حجت الاسلام سید محسن موسوی توجه به زیرساخت های زرین آباد و میمه را مهم ذکر کرد و گفت: احداث جاده چمسرخ از پروژه های مهمی است که باید روند ساخت آن شتاب گیرد.
وی استقرار نمایندگی اوقاف در شهرستان را متذکر شد و افزود: استقرار امامت جمعه در بخش زرین آباد از دیگر خواسته هاست که امیدواریم محقق شود.
موسوی بر ضرورت توجه به ظرفیت های 2 بخش زرین آباد و میمه تاکید کرد و گفت: توجه به این ظرفیت ها منجر به اشتغالزایی می شود.
مردم بخش های زرین اباد و سراب میمه هر ساله همزمان با شهادت امام رضا(ع) با پای پیاده خود را به امام زاده فخرالدین (ع) رسانده و در آنجا مراسم عزاداری بر پا می کنند.
خبرنگار: علی رضازاده ** انتشار دهنده: حسن کهزادیان
7175/6119
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.