به گزارش ایرنا، حجت الاسلام والمسلمین محمدنقی لطفی روز دوشنبه در آیین اختتامیه چهارمین سوگواره ملی علمدار کربلا در ایلام افزود: علمدار کربلا حضرت عباس (ع) در حادثه عاشورا عالی ترین جلوه های ایثار وفاداری و شجاعت و فضیلت را به نمایش گذاشت که برای همه اهل تاریخ روشن است.
وی ادامه داد: تاکنون هیچ محققی پیرامون حضرت عباس(ع) نتوانسته حق مطلب را ادا کند و ائمه معصوم بهترین معرف قمر بنی هاشم هستند.
امام جمعه ایلام با بیان اینکه فلسفه برگزاری اینگونه محافل آشنایی هرچه بیشتر مردم با فضایل اهل بیت عصمت و طهارت است، گفت: زبان هنر بهترین و موثرترین ابزار برای احیا فرهنگ عاشورا و آشنایی با امامان است.
لطفی به در پیش بودن ایام اربعین حسینی اشاره کرد و یاداور شد: قدر این فضای اربعینی را باید دانست چراکه خدمت به زائران اربعین قداست ویژه ای دارد.
وی با ذکر اینکه اقتدار مثال زدنی امروز نظام اسلامی مرهون خون شهیدانی است که از عاشورا الهام گرفتند، گفت: مردم ایلام همچون سال های گذشته به زائران امام حسین(ع) احترام گذاشته و به آنها خدمت خواهند کرد.
امام جمعه ایلام در پایان با بیان اینکه امروز نظام سلطه در برابر اقتدار نظام درمانده شده است، یادآور شد: بین دو کشور عراق و ایران جدایی نیست و ویژگی ولایت مداری و پیروی از مکتب عاشورا دشمنان به ویژه داعش را نابود می کند.
معاون فرهنگی ستاد عالی کانون های مساجد کشور نیز در این آیین اضافه کرد: از ابتدای امسال سه برنامه فاخر در ارتباط با اهل بیت (ع) در کشور برگزار شده است.
مرتضی طاهریان بیان کرد: این برنامه ها شامل کنگره بین المللی پیامبر اعظم(ص) در کرمان، کنگره بین المللی امام سجاد(ع) در هرمزگان و امروز نیز سوگواره ملی علمدار کربلا به میزبانی استان ایلام است.
وی ادامه داد: ایلام به دلیل همجواری با کشور عراق و عتبات عالیات امروز پرچمدار ترویج معارف و سیره اخلاقی حضرت عباس(ع) است.
وی ادامه داد: در سال های اخیر این استان به برکت حضور زائران اربعین حسینی باعث شده ارادت مردم این منطقه به اهل بیت (ع) جهانی شود.
خبرنگار: آزاده خرم ** انتشار دهنده: حسن کهزادیان
7171/6119
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند
نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.