به گزارش ایرنا، قاسم سلیمانی دشتکی عصر یکشنبه در مراسم انعقاد تفاهم نامه با استاندار واسط عراق اظهار کرد: استان های واسط و ایلام به عنوان 2 استان دارای ریشه های مشترک مذهبی و منطقه ای وابستگی های نزدیکی به هم دارند که انتظار می رود با هم افزایی و همکاری این روابط گسترش یابد.
وی افزود: جمهوری اسلامی ایران در حوزه اربعین توانست علاوه بر زیرساخت ها در مسیر ایلام - مهران تا مرز و حتی آنسوی مرز نیز کمک هایی در حد توان خود داشته باشد که از جمله این خدمات برپایی بیمارستان صحرایی مجهز با کادر پزشکی در استان واسط و منطقه کوت و استقرار تیم های پزشکی و درمانی از حد فاصل استان های واسط تا کربلا است.
استاندار ایلام یادآور شد: توجه به مرزهای مشترک 2 استان بویژه پایانه مرزی شهابی و بازارچه چنگوله ، تقویت راه های ارتباطی از مهران به شهر کوت باید در اولویت برنامه های مسئولان ایلام و واسط قرار گیرد.
سلیمانی دشتکی اضافه کرد: 50 درصد زائران اربعین مرز بین المللی مهران را برای تردد به عتبات عالیات انتخاب می کنند که باید تلاش شود زیرساخت های مورد نیاز برای تسهیل و رفاه حال زائران اباعبدالله الحسین (ع) فراهم شود.
وی گفت: پس از ایام اربعین حسینی باید زمینه های تقویت مناسبات 2 استان و انتقال تجربیات متخصصان کشورمان در حوزه های مختلف انتقال آب ، اجرای سیستم های آبیاری و پروژه های راهسازی ، احداث ساختمان های اداری و تجاری ، پروژه های اقتصادی در زمینه برق ، خط انتقال گاز و سایر حوزه فراهم شود.
در این مراسم با حضور قاسم سلیمانی دشتکی و محمود ملا طلال استانداران ایلام و واسط عراق تفاهم نامه همکاری در حوزه اربعین امضاء و مقرر شد کمیته مشترکی با حضور مسئولان 2 استان برای ساماندهی مشکلات احتمالی در زمنیه تردد زائران تشکیل شود.
خبرنگار و انتشار دهنده: حسن کهزادیان
6119
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.