به گزارش ایرنا، سرهنگ محمدسعید یاری عصر چهارشنبه در آئین آغاز بکار شورای معتمدین شهرستان آبدانان اظهار کرد: در یکسال گذشته بخاطر فعالیت های اجتماعی و استفاده از ظرفیت بزرگان ایلات و کاهش مناقشات محلی تندیس ملی صلح و سازش به شورای معتمدین اجتماعی نیروی انتظامی استان ایلام اعطا شده است.
وی ادامه داد: وجود قبایل، ایلات و طوایف در استان ایلام یک فرصت با ارزش و یک سرمایه عظیم اجتماعی است که نقش آنان در دوران دفاع مقدس و تشکیل گردان های رزمی مردمی برای دفاع از مرزهای کشور به اوج رسید و متجلی شد.
وی شورای معتمدین پلیس را یک راهبرد بازدارنده برای تعمیق امنیت اجتماعی دانست و افزود: تاکنون هشت شورای معتمدین اجتماعی پلیس با مشارکت 120 نفر از ریس سفیدان و متنفذین در سطح استان ایلام راه اندازی شده که تا یکماه آینده به 10 شورای معتمد افزایش می یابد.
معاونت پیشگیری فرماندهی انتظامی استان ایلام به نقش بزرگان طوایف در حل و فصل منازعات اشاره و اضافه کرد: تجارب گذشته و حقایق فعلی نشان می دهد کنترل خشم و مهار تنازعات قومی و قبیله ای در قدرت سران و بزرگان ایلات و طوایف است که با کمترین هزینه اجتماعی و اداری سنگین ترین پرونده های قضایی را خاتمه می دهند.
رئیس دادگستری آبدانان نیز در این دیدار گفت: استفاده از توان و نفوذ شخصیت های مصلح و موثر یک اصل قرآنی است که هم اکنون در همه مجامع و محافل بین المللی نیز مورد استفاده نهادهای مدافع حقوق بشر است.
ابراهیم سبزواری افزود: امسال یک هزار و 200 پرونده قضایی در دادگستری آبدانان به معتمدان محلی ارجاء داده شده که تاکنو ن 430 پرونده مهم توسط آنان رسیدگی شده و به صلح و سازش و گذشت منتهی شده است.
وی از حمایت دستگاه قضایی از شوراهای معتمدین پلیس خبر داد و اضافه کرد: از زمانیکه بزرگان و ریش سفیدان از جریان حل و فصل دعاوی کناره گیری کرده اند حجم پرونده های ورودی به دادگستری ها به شدت افرابش یافته است.
در پایان با حکم سردار نورعلی یاری فرمانده انتظامی استان ایلام سید حرمت الله موسوی مقدم به عنوان دبیر شورای معتمدین اجتماعی فرمانده انتظامی شهرستان آبدانان معرفی شد.
خبرنگار: سید حرمت الله موسوی مقدم ** انتشار دهنده: حسن کهزادیان
7174/6119
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.