به گزارش ایرنا، شادمهر کاظم زاده عصر چهارشنبه در دیدار با مردم روستاهای کاور، بیشه دراز، مازعبدلی پایین و گلسیری در بخش مرکزی دهلران گفت: تلاش می شود تا اراضی باقیمانده به این طرح نیز پیوست و از این طرح بهره مند شوند.
وی با اشاره به 70 کیلومتر از طرح سامانه گرمسیری در دهلران افزود: بیش از 6 هزار هکتار از اراضی شهرستان تحت پوشش این طرح است که الحاق مابقی اراضی نیز بطور جدی دنبال می شود.
عضو کمیسیون عمران مجلس به مزایای این طرح اشاره و تاکید کرد: این طرح نقش مهمی در توسعه و رونق کشاورزی ۀ اشتغال و تولید در منطقه دارد.
کاظم زاده به تخصیص 16 میلیارد ریال اعتبار برای عمران روستاهای بخش مرکزی در کمیته برنامه ریزی شهرستان اشاره کرد و یادآور شد: این اعتبار برای طرح اجرای هادی، عمران و آبادانی روستاها، معابر و روکش آسفالت در نظر گرفته شده ضمن اینکه تلاش می شود علاوه بر این اعتبار توجه بیشتر از سایر اعتبارات به روستاها شود.
وی به وضعیت بیکاری در این شهرستان نیز پرداخت و گفت: دولت در راستای اشتغالزایی و کار و تولید تسهیلاتی با بهره چهار درصد اختصاص داده که امیدواریم بزودی محقق و روستائیان از این تسهیلات در راستای اشتغال بهره مند شوند.
نماینده حوزه جنوبی استان ایلام در مجلس شورای اسلامی به اقدامات انجام شده در حوزه راه ها، عمران روستایی و بهداشت و درمان و آموزش نیز گریزی زد و اضافه کرد: مجموعه این اقدامات موجب جلوگیری از مهاجرت از روستاها و تولید و اشتغال خواهد شد.
کاظم زاده تاکید کرد: یکی از خواسته های مردم پرداخت تسهیلات زلزله است، راهکارهایی در نظر گرفته و بصورت قانون درآمده که امیدواریم هر چه زودتر اجرایی شود تا شاهد رفع مشکلات حوزه جنوب در زمینه تسهیلات زلزله باشیم.
عضو کمیسیون عمران مجلس شورای اسلامی بیکاری را مشکل کشوری دانست و گفت: رایزنی ها و تلاش ها برای بکارگیری هر چه بیشتر نیروهای بومی در شرکت های منطقه در دستور کار است و این مهم به دقت دنبال می شود تا بیشتر از سقف 51 درصد بکارگیری نیروهای بومی در شرکت ها و پروژه های فعال شهرستان دهلران انجام شود.
فرماندار دهلران نیز در این دیدار گفت: توجه ویژه ای در کمیته برنامه ریزی شهرستان به بودجه های عمران و آبادانی روستاها شده است.
سید حسینعلی موسوی افزود: در کمیته برنامه ریزی 10 میلیارد ریال برای روکش آسفالت محور کاور به پهله، یک میلیارد و 700 میلیون ریال برای معابر روستای کاور اختصاص یافته و طرح مطالعات تامین آب شرب این روستا از برتش نیز در حال پیگیری است و همچنین یک میلیارد و 500 میلیون ریال برای بوستان زائر در روستای بیشه دراز و یک میلیارد ریال برای مسجد روستا و 500 میلیون ریال برای بهسازی این روستا و یک میلیارد ریال نیز برای کانال کشی روستای گلسیری اختصاص یافته است.
وی یادآور شد: بازگشایی مرز چیلات از مطالبات جدی مردم است و تاکنون 120 میلیارد ریال برای ایجاد زیرساخت ها از جمله تامین آب، برق، فیبرنوری و مسیر دسترسی آن هزینه شده و امیدواریم با توجه به تصویب آن در هیات دولت ایران و عراق هر چه زودتر محقق شود.
موسوی چهار بانده کردن محور دهلران به اندیمشک و مهران را از برنامه های در دست اجرا عنوان کرد و گفت: 12 کیلومتر از مسیر دهلران به اندیمشک با پیشرفت بالای 60 درصد در حال اجراست و 20 کیلومتر دیگر از این مسیر آماده مناقصه است که امیدواریم هر چه زودتر اجرایی شود.
خبرنگار: علی رضازاده ** انتشار دهنده: حسن کهزادیان
7175/6119
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.