دکتر رمزی منصور در روز چهارشنبه در اجلاس مشترک وزارت بهداشت و عراق در مرز مهران اظهار کرد: ارائه خدمات به زائران اربعین از روز اول محرم در داخل و خارج خاک عراق آغاز شده است ولی از سه هفته پیش آمادگی و برنامه ریزی برای ارائه خدمات درمانی آغاز شده است.
وی تاکید کرد: با تمام امکانات و آمادگی های موجود خدمات لازم در زمینه بهداشت درمانی و دارویی سعی داریم بهترین خدمات به زائران اربعین ارائه شود و فعالیت های درمانی و بهداشتی در ایام اربعین به صورت منظم انجام شود.

**
مدیرکل بهداشت عمومی وزارت بهداشت عراق گفت: آموزش بهداشتی با هدف ارتقای مهارت های زائران با هدف افزایش کیفیت خدمات درمانی و بهداشتی انجام می گیرد.
دکتر محمد هویل افزود: نیروهای بهداشتی ایران و عراق هدف مشترکی دارند و در قالب یک تیم به زائران اربعین ارائه خدمت می کنند.
وی یادآور شد: سال گذشته با وجود تمام مشکلات و تردد 20 میلیون زائر در اربعین هیچگونه بیماری واگیر در عراق برزور پیدا نکرد.
محمد هویل تاکید کرد: در ایام اربعین مسائل بهدhشتی و سلامت مواد غذایی و آب شرب با هماهنگی وزارت بهداشت ایران کنترل می شود.
وی گفت: تمام تلاش خود را به کار می گیریم تا کوچکترین اپیدمی و شیوع بیماری های واگیر در خاک عراق بروز نکند.
وی تاکید کرد: همراه با وزارت بهداشت ایران در یک تیم واحد از نیروهای بهداشتی و درمانی برای تامین سلامت زائران عمل می کنیم و باید نیروهای دو طرف ابزارهای درمانی و بهداشتی خود را از نظر کمی و کیفی ارتقا دهند.
به گزارش ایرنا، اجلاس مشترک وزارت بهداشت ایران و عراق در خصوص راهپیمایی اربعین با حضور هیات های عالی رتبه کشورهای ایران وعراق در مهران برگزار شد.
در این اجلاس تفاهم نامه همکاری های مشترک در 16 بند به امضای دکتر قاسم جان بابایی معاون درمان وزیر بهداشت ایران و محمد هویل معاون وزیر بهداشت عراق رسید.
همچنین در این اجلاس علائق مشترک دو کشور و جنبه های مختلف سلامت زائران از جمله ارائه خدمات بهداشت فردی، بهداشت محیط و مواد غذایی موکب های مسیر راهپیمایی و مناطق مرزی، مدیریت حوادث و فوریت های پزشکی و مبارزه با بیماری های واگیر و غیر واگیر مورد بحث و بررسی قرار گرفت.
خبرنگاران: معصومه امیدی، زهرا موسوی** انتشاردهنده: شهریار حیدری فر
77172/6034/6032/
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند
نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.