رئیس اورژانس کشور گفت: بیش از 9 هزار کادر پزشکی در ایام اربعین حسینی در مرزهای چهارگانه مهران ، خسروی ، چزابه و شلمچه برای خدمات رسانی به زائران مستقر می شوند.

به گزارش خبرنگار ایلنا، پیرحسین کولیوند امروز چهارشنبه در نشست هماهنگی برنامه‌های کمیته پزشکی اربعین در مرز مهران اظهار کرد: 6 هزار نفر از این تعداد پیراپزشک ، سه هزار نفر پزشک عمومی و 420 نفر نیز پزشکان متخصص هستند.

وی افزود: 500 دستگاه آمبولانس نیز در ایام منتهی به اربعین 96 و پس از بازگشت زائران در این مرزها مستقر می‌شود و با توجه به اینکه بیشتر زائران مرز مهران را برای عزیمت و بازگشت انتخاب می‌کنند در مسیر ایلام به مهران هر 15 کیلومتر یک آمبولانس و از شهر مهران تا پایانه مرزی نیز هر سه کیلومتر یک امبولانس استقرار می یابد.

رئیس اورژانش کشور تاکید کرد: به منظور سرعت بخشی به رسیدگی به حادثه دیدگان ، مصدومان و بیماران احتمالی در هر مرز بین یک تا 2 بالگرد مستقر می شود.

کولیوند یادآور شد: 2 بیمارستان صحرایی 30 تختخوابی متعلق به ارتش جمهوری اسلامی برای آمادگی در برابر حملات تروریستی ، بیوشیمیایی ، هسته‌ای و بیولوژیک در مرزهای چزابه و شلمچه استقرار پیدا می‌کنند تا در صورت لزوم به حادثه دیدگان امدادرسانی کنند.

وی همچنین از راه‌اندازی درمانگاه‌های سرپایی در این مرزها خبر داد و اضافه کرد: در این مراکز پزشک قلب یا پزشک عمومی به همراه کادر درمانی حضور دارند تا به بیماران خدمات ارائه دهند.

رئیس اورژانس کشور نبود مسیر ویژه برای حمل و نقل بیماران و مصدومان را از مشکلات جدی در ایام اربعین ذکر کرد و همین عامل باعث می‌شود برای انتقال کسانی‌که با تهدید جانی روبرو هستند، از بالگرد استفاده کنیم.

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.