به گزارش ایرنا، سلام امینی ظهر سه شنبه در جلسه شورای اداری شهرستان چرداول افزود: مهمترین مشکل کشور و استان ایلام اشتغال و بیکاری تحصیلکرده ها است و دولت هم بخاطر کوچک سازی و چابک کردن وزارتخانه ها در اشتغالزایی محدودیت هایی دارد.
وی افزود: با این شرایط سرمایه گذاری بخش خصوصی برای احیا و ساخت کارخانجات تولیدی در تمام عرصه ها راهکاری مناسب بر ای ایجاد شغل های پایدار است.
عضو کمیسیون انرژی مجلس دهم یادآور شد: استان ایلام استعدادها و پتانسیل های خوبی دارد و علیرغم وجود منابع انرژی بخاطر عدم مدیریت صحیح نتوانسته ایم از این منابع در راستای رفع محرومیت و اشتغالزایی استفاده بهینه ببریم.
امینی تاکید کرد: بیکاری ریشه اصلی نابهنجاری های اجتماعی است، امروزه متاسفانه خودکشی به یکی از بحران های اجتماعی تبدیل شده و این معضل خطرناک را به مدیران ارشد کشوری گوشزد کرده ایم.
وی مهار آب های زیرزمینی و چشمه های آبی در استان را بااهمیت برشمرد و گفت: سالیانه 2 میلیون متر مکعب آب از استان ایلام بدون استفاده خارج می شود و علیرغم منابع آبی مناسب و ریختن این مقدار آب به کرخه متاسفانه حق استان ایلام رعایت نشده است.
نماینده مردم ایلام در مجلس شورای اسلامی ادامه داد: در حوزه اکتشفات و بهره مندی از چاه های نفت در مرز مشترک با عراق هم عقب افتاده ایم و این در حالیست که طرف مقابل بصورت کامل از حق خود استفاده کرده و این خود جای تاسف دارد.
عضو کمیسیون انرژی مجلس اضافه کرد: عضویت 2 نماینده استان در این کمیسیون در راستای احقاق و گرفتن حقوق مردم استان بوده و کارهای خوبی انجام گرفته و با برنامه ریزی ها و پیگیری های صورت گرفته نویدبخش اجرای طرح ها و برنامه های مناسب برای ایلام است.
امینی تاکید کرد: وجود مرز مهران و عبور زائرین عتبات عالیات بهترین فرصتی برای رونق و توسعه زیرساخت های ایلام است و مردم اقصی نقاط کشور نیز مهران را اولویت سفر خود به عراق قرار داده اند که این یک موهبت الهی برای ایلامیان است.
وی تامین اعتبارات مالی سد چناره، پیگیری ارتقای بخش هلیلان و دهستان آسمان آباد، پیگیری مشکلات مالی و واگذاری قیر یارانه ای به شهرداری ها، پیگیری پرداخت پول گندمکاران، موضوع سپرده های بانک آرمان، پیگیری پرداخت تسهیلات مسکن ، درمان و تامین اجتماعی ایثارگران زیر 25 درصد را از مهمترین کارهای مجمع نمایندگان استان ایلام برشمرد.
امینی به سخنان سخیف ترامپ رئیس جمهور آمریکا در چند روز گذشته نیز اشاره کرد و گفت: نظام برای خروج آمریکا از برجام همه گزینه ها و سازوکارها را در نظر گرفته و علیرغم تحریک آمریکا کشور ما پیشقدم در خروج از برجام نخواهد شد.
نماینده استان ایلام رفتار ترامپ را غیر کارشناسی و ناشیانه برشمرد و عنوان کرد: این موضعگ یری و رفتار آمیخته با استرس و اضطراب رئیس جمهور آمریکا نشانگر موفقیت افسران عالی دیپلماسی دولت است و ثابت کرد در موضوع انرژی صلح آمیز هسته رکن اصلی آن را حفظ کرده ایم و دستاوردهای بزرگتری را نیز به دست آورده ایم.
فرماندار چرداول نیز در این نشست گفت: صحبت های ترامپ از روی استیصال، درماندگی و عجز بود و قدرت دیپلماسی دیپلمات های متعهد و سیاست خارجی موفقیت آمیز دولت تدبیر و امید را نشان داد.
مراد یگانه افزود: سیاست ایران هراسی دولت آمریکا بواسطه خط و مشی و سیاست همراه با تدبیر و عقلانیت دکتر روحانی به انزوای آمریکا در عرصه های بین المللی تبدیل شده است.
وی تاکید کرد: مخالفان داخلی و خارجی برجام رفتارشان از روی سیاست ورزی، جهالت و عداوت ورزی است و مخالفین داخلی با این کار در اصل سیاست های نظام را تخریب می کنند ولی با حمایت های دلگرم کننده رهبری معظم انقلاب و قاطبه مردم ره به جایی نخواهند برد.
فرماندار چرداول تاکید کرد: سخنان دکتر روحانی در برابر موضعگیری های خصمانه ترامپ و حمایت از سیاست های نظام و سپاه پاسداران باعث همگرایی ملی، وحدت و انسجام، هم صدایی مردم در برابر هجمه های دشمنان شد.
فرماندار چرداول در ادامه در خصوص وضعیت این شهرستان و خواسته های مردم اضافه کرد: وجود یک چهارم روستاهای استان در چرداول، گستردگی و وسعت جغرافیایی می طلبد که مسئولان کشوری و استانی نگاه ویژه ای به آن داشته باشند و دولت یازدهم گام های بزرگی جهت رفع محرومیت شهرستان برداشته است که نویدبخش آینده ای روشن است.
یگانه ادامه داد: در بخش صنعت سرمایه گذاری های مناسبی صورت گرفته و هم اکنون 2 طرح بزرگ در دست ساخت است که در روزهای آینده به بهره برداری می رسند.
وی آغاز کلنگ زنی سایت 600 هکتاری باغ های زیتون در هلیلان؛ ساخت واحد جوجه کشی یک روزه در هلیلان، افتتاح سه طرح و مجتمع بزرگ آبرسانی تا پایان سال جاری، گازدارشدن قسمت عمده ای از مردم هلیلان با تزریق گاز در دهه فجر امسال، تسریع در تکمیل پمپاژ آب کهره - داجیوند با واگذاری این پروژه به سهمیه آبریز کرخه از برنامه های مهم دولت در چرداول عنوان کرد.
یگانه توسعه راه ها را عامل مهمی در رشد و پیشرفت این شهرستان ذکر کرد و گفت: روکش آسفالت راه های روستایی در دهستان زردلان در اولویت قرار گرفته است و 18 کیلومتر آن انجام گرفته و 28 کیلومتر دیگر آن نیز در دستور کار قرار دارد.
شهرستان 59 هزار نفری چرداول به مرکزیت شهر سرابله در 35 کیلومتری ایلام قرار دارد.
خبرنگار: رضا آزادی ** انتشار دهنده: حسن کهزادیان
7176/6119
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.