به گزارش ایرنا، جلال میرزایی شامگاه جمعه در دیدار با مردم بخش زاگرس شهرستان چرداول اظهار کرد: اگر بعد از جنگ تحمیلی مجلس شورای اسلامی در حوزه اشتغال و رشد و شکوفایی صنایع بیشتر تلاش و برنامه ریزی می کرد و از واردات بی رویه جلوگیری می شد، امروز شاهد این مشکلات عدیده اقتصادی و بیکاری جوانان نبودیم.
وی افزود: از سال 1370 به بعد اشتغالزایی روند کندی داشته و اگر اشتغالزایی هم صورت گرفته همزمان و موازی با آن بیکاری هایی داشته ایم که نشان از سیاست غلط مسئولان بوده است.
عضو کمیسیون انرژی مجلس دهم تاکید کرد: اگر بعد از جنگ تحمیلی و هشت سال دفاع مقدس نوسازی صنایع تولیدی در کشور در اولویت برنامه ها بعنوان راه نجات اقتصادی کشور قرار می گرفت امروز با این حجم زیاد فارغ التحصیلان بیکار مواجه نبودیم و کشور در مسیر توسعه بهتر قرار می گرفت.
میرزایی یادآور شد: در دولت یازدهم صنعت خودروسازی در آستانه ورشکستگی بود که با کمک و تزریق اعتباراتی از سوی دولت به این حوزه که هر چند مسکنی بیش نبود از آن وضعیت بغرنج رهایی یافت.
وی اضافه کرد: مشکلات کشور بیش از آن چیزی است که تصورش را بکنیم و از طرفی مطالبات و خواسته های مردم هم بحق است و دولت و مجلس با برنامه ریزی های درست و صحیح در صدد رفع مشکلات هستند.
نماینده مردم ایلام، ایوان، سیروان، چرداول، مهران و ملکشاهی در مجلس شورای اسلامی گفت: در دیدار هیات دولت و نمایندگان مجلس با مقام معظم رهبری، معظم له پس از ارائه گزارش توسط دکتر روحانی تاکید کردند که دولت باید کارهایی را برای رفاه حال مردم انجام دهد.
وی با اشاره به درخواست های مردم استان افزود: بسیاری از مشکلات و نیازهای مردم را باید مسئولان محلی انجام دهند و مدیران در خدمت رسانی به مردم کوتاهی نکنند که هیچ عذری پذیرفتنی نیست.
میرزایی اضافه کرد: استاندار جدید ایلام شخصی پیگیر است و با تغییرات زیادی که در استان با مدیریت و برنامه ریزی های وی صورت می گیرد به آینده ایلام خوشبین و امیدوار هستم.
وی گفت: امسال 50 میلیارد ریال در حوزه برق روستاهای نزدیک سد سازوبن اختصاص داده شد که با اولویت بندی در دست اجرا توسط مدیریت برق استان است و همچنین سه میلیارد ریال دیگر برای اصلاح برق در چرداول با اولویت بخش زاگرس جذب شده که از شرکت برق خواستار تسریع در انجام پروژه هستیم.
وی تاکید کرد: پیگیر رفع مشکل آب فرخینوند هستم و تلاش می کنم که یک پزشک عمومی در مرکز بخش برای درمان مردم استقرار یابد.
وی پیگیری ایستگاه پمپاژ بیجنوند را از دیگر برنامه های خود ذکر کرد و گفت: تلاش می کنیم این پروژه را در زیر مجموعه حوزه کرخه قرار دهیم که ضمن تامین آب و اعتبارات مناسب عملیات اجرای آن در نزدیک ترین زمان ممکن آغاز شود.
نماینده مردم استان ایلام در مجلس شورای اسلامی ضمن انتقاد از مدیریت گذشته استان در کوتاهی و اهمال در اجرای تفاهم نامه بین استانداری ایلام و بنیاد برکت یادآور شد: در دیدار چند روز گذشته با رئیس بنیاد برکت وی اعلام کرد که تفاهم نامه ای با اعتبار هفت هزار میلیارد ریال بین این سازمان و استانداری ایلام منعقد شده که علیرغم گذشت یکسال از این قرارداد هیچ حرکت مثبتی از جانب مدیران وقت استان ایلام برای عملیاتی کردن تفاهم نامه که در حوزه های مختلف بود، انجام نشده است.
میرزایی گفت: در این تفاهمنامه 80 میلیارد ریال برای ساخت 2 ایستگاه پمپاژ شیروان و بیجنوند و ساخت گاوداری سه هزار راسی پیش بینی شده بود که بدلیل فراهم نکردن زمین مناسب از طرف استان ایلام این موارد نیز متاسفانه اجرا نشده است.
معاون فرماندار چرداول نیز در این دیدار گفت: دولت تدبیر و امید طی چهار سال گذشته 400 میلیارد ریال در حوزه های مختلف کشاورزی، آموزشی ، برق، بهداشت و راهسازی هزینه کرده که نشانگر توجه به مناطق محروم و کمتر توسعه یافته است.
الیاس فتاحی اضافه کرد: امسال از محل اعتبارات استانی و ملی بیش از 130 میلیارد و همچنین پنج میلیارد و 200 میلیون ریال به دهیاری های زاگرس برای توسعه و عمران این بخش اختصاص یافته است.
استقرار ادارات در مرکز بخش ، توسعه راه های روستایی ، ساخت مرکز خدمات بهداشتی درمانی ، استقرار پزشک و آمبولانس، بهبود وضعیت اینترنت ، ساخت فضای آموزشی ، ساخت ایستگاه پمپاژ بیجنوند از خواسته های مهم مردم بخش زاگرس از نماینده مردم استان در مجلس شورای اسلامی بود.
بخش زاگرس با داشتن 42 روستا، یک شهر و جمعیت نزدیک به هفت هزار نفر و دارا بودن یک هزار و 200 خانوار در 45 کیلومتری شهر سرابله مرکز شهرستان 59 هزار نفری چرداول قرار دارد.
خبرنگار: رضا آزادی ** انتشار دهنده: حسن کهزادیان
7176/6119
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.