امیر الماسی در گفت و گو با خبرنگار ایرنا از افراد بازنشسته ازخدمات کشوری خواست که برای انجام ثبت اطلاعات هزینه عینک، سمعک و عصا نیز به دفتر پیشخوان مراجعه کنند.
وی توضیح داد:به دنبال اجرای مرحله نخست برون‌سپاری خدمات صندوق شامل چهار خدمت چاپ حکم، چاپ فیش حقوق، صدور کارت منزلت و استعلام، در مرحله دوم سه خدمت عصا، عینک و سمعک بازنشستگان تحت پوشش صندوق بازنشستگی کشوری نیز به دفا‌تر پیشخوان دولت واگذار شد.
به اظهار وی این اقدام ها در راستای تسهیل و ارائه خدمات مناسب به بازنشستگان و دسترسی آسان و کاهش مراجعه آنان به صندوق و همچنین کاهش تصدی دولت و در راستای واگذاری امور به بخش غیر دولتی انجام گرفته است.
وی در خصوص کارت شناسایی بازنشستگان و کارت منزلت گفت: این کارت توسط دفاتر پیشخوان دولت که مجهز به چاپگر مخصوص هستند صادر می شود و حدود 45هزار ریال هزینه دارد که با ارایه یک قطعه عکس در کمتر از 20 دقیقه برای بازنشستگان صادر می شود.
الماسی در ادامه به فراهم کردن امکانات مناسب صندوق بازنشستگی کشور از خدمات اقامتی، تفریحی و سیاحتی اشاره کرد و گفت: هر بازنشسته در دوران بازنشستگی خود می توان تا سه بار از کمک هزینه سفرهای زیارتی و تفریحی به همراه یک نفر همراه به مبلغ شش میلیون ریال بهره مند شود.
وی افزود: بازنشستگان برای برخورداری از این خدمات باید در سایت بازنشستگان کشوری درخواست خود را ثبت کنند.
وی با اشاره به تلاش صندوق بازنشستگی استانداری ایلام برای ارائه خدمات بهتر به بازنشسته ها خاطر نشان کرد:پرداخت تسهیلات ارزان قیمت برای بازنشستگان نیز هم اکنون در حال پیگیری است.
به گزارش ایرنا بیش از هشت هزار نفر در استان 560 هزار نفری ایلام از خدمات کشوری بازنشسته هستند.
از برون‌سپاری سه خدمت در حال حاضر، صندوق بازنشستگی کشوری برای خرید عصا ۲۵ هزار تومان، عینک ۱۰۰ هزار تومان و سمعک ۲۵۰ هزار تومان تنها برای یک بار به بازنشستگان زیرپوشش این صندوق پرداخت می‌کند.
خبرنگار: ناهید ابراهیمی **انتشار دهنده : شهریار حیدری فر
7177/6034
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.