به گزارش ایرنا، حجت الاسلام والمسلمین محمدنقی لطفی عصر دوشنبه در آیین تودیع و معارفه استاندار ایلام که با حضور وزیر کشور برگزار شد، اظهار کرد: ملت ایران در طول 38 سال از عمر با برکت انقلاب همواره وفاداری خود را به نظام نشان داده اند و برغم تمامی مشکلات همچنان وفادار به انقلاب و نظام هستند.
وی افزود: مردم ایران اسلامی همواره در مقابل تهدیدهای استکبار جهانی ایستادگی کرده و هرکجا که لازم بوده با وحدت و اتکال به نیروی ایمان دشمنان را در رسیدن به اهداف پلیدشان ناامید کردند.
امام جمعه ایلام تاکید کرد: استان ایلام یکی از استان های پیشرو در دوران دفاع مقدس بود، حماسه هایی که مردم این استان در دوران هشت سال دفاع مقدس در دفاع از مرزها و کیان کشور آفریدند بر کسی پوشیده نیست.
حجت الاسلام لطفی یادآور شد: این استان در دوران دفاع مقدس صدها بار بمباران شد، بیش از ۶۰ درصد از شهر ایلام براثر اصابت بمب وموشک از بین رفت اما مردم ایلام پای انقلاب ایستادند و بعد از جنگ هم امروز به قدمگاه میلیون ها زائر تبدیل شده چرا که مهران امن ترین و نزدیک ترین مرز به کربلا است.
وی افزود: مردم استان ایلام این توفیق را دارند که میزبان قدمگاه هزاران زائر اربعین حسینی از سراسر کشور و حتی کشورهای دیگر باشند.
امام جمعه ایلام وحدت و همبستگی را لازمه پیروزی و موفقیت در همه عرصه ها دانست و گفت: مهمترین مطالبه مردم و رهبری مسائل اقتصادی است و باید به این مهم توجه ویژه شود، دولت هم تمام هم و غم خود را در این خصوص برای عملیاتی کردن این مولفه گذاشته است.
استاندار سابق ایلام هم در این نشست با تبریک به استاندار جدید گفت: در مدت چهار سال حضور بنده در استان تمام توان خود را برای اعتلای ایلام به کار بستم امیدوارم مردم استان کمی‌ها و کاستی‌ها را من ببخشند.
محمدرضا مروارید افزود: در چهار سال گذشته، منابع بانکی استان از ١٦٠٠میلیارد به ٤ هزار میلیارد تومان رسیده که این جهش در بخش‌های مختلف استان تاثیرگذار بوده است.
وی تاکید کرد: در این مدت بیش از ٣٥ درصد آب‌های سطحی استان مهار و کنترل می ‌شود این در حالی است در سنوات گذشته این میزان ١٠ درصد بوده است، همچنین۱۰۰ هزار هکتار از اراضی استان آبی می‌شوند که این کار تا پایان سال ۹۷ به اتمام می‌رسد.
استاندار سابق ایلام به وضعیت صادرات از مرز مهران اشاره کرد و یادآور شد: صادرات کالا از مرز مهران از ۹۰۰ میلیون دلار به 2 میلیارد و ۳۰۰ میلیون افزایش پیدا کرده است که این خود رقم بسیار قابل توجهی نسبت به سال های گذشته را نشان می دهد.
مروارید اضافه کرد: میزان گردشگری خارجی نیز افزایش چشمگیری پیدا کرده، به طوری که امروز به هشت هزار و ۷۰۰ نفر رسیده و در حوزه مذهبی نیز این آمار با افزایش قابل توجهی روبه رو شده است.
وی با بیان اینکه درآمدهای استانی ۲ برابر شده است، گفت: در گذشته 2 هزار و 600 میلیارد تومان در حوزه‌ صنعت سرمایه گذاری شده بود که از این میزان یک هزار و 800 میلیارد تومان در چهار سال گذشته سرمایه‌گذاری شده است.
استاندار جدید ایلام هم در این نشست گفت: افتخار می‌کنم در سرزمینی پا نهاده‌ام که مردم آن هشت سال در جنگ تحمیلی ایستادگی و مقاومت نموده‌اند.
قاسم سلیمانی دشتکی افزود: خدمت به این سرزمین با مردم با همت بلند و غیرت مثال‌زدنی و علاقه به نظام برای من افتخار است.
وی اضافه کرد: در موضوع اربعین و مرز مهران از این حرکت مردمی باید مردم را بهره ‌مند کنیم و با ایجاد همدلی در رشد و توسعه‌ همه جانبه‌ استان تلاش کنیم.
در پایان این نشست حکم قاسم سلیمانی دشتکی به عنوان استاندار جدید ایلام قرائت و توسط وزیر کشور به وی اعطا شد.
همچنین تقدیرنامه وزیر کشور به محمدرضا مروارید استاندار سابق ایلام اهدا شد.
خبرنگار: فرهاد فرامرزی** انتشار دهنده : شهریار حیدری فر
6034/3032
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.