به گزارش خبرنگار ایرنا، همزمان با اولین روز از ماه مهر 10 هزار و 780 دانش آموز دهلرانی در مقاطع مختلف راهی کلاس های درس شدند تا فصل تعلیم و تربیت را آغاز کنند.
فرماندار دهلران در آئین بازگشایی مدارس این شهرستان در جمع دانش آموزان، فرهنگیان، اولیا و مسئولان دبیرستان خدیجه کبری (س) شهر دهلران با تبریک بازگشایی مدارس، هفته دفاع مقدس و تسلیت ایام محرم گفت: رسالت آموزش و پرورش و متولیان فرهنگی تولید علم، فکر و اندیشه است.
حسینعلی موسوی راه تولید علم را تحقیق و پژوهش و بکارگیری نیروهای متخصص و کارآمد دانست و افزود: علم موجب دانایی و دانایی نیز منجر به توانایی می شود و در نتیجه توانایی و استفاده از دانش های نوین تولید ثروت، رفاه اجتماعی و امنیت روانی برای جامعه حاصل می شود.
وی نتیجه این موارد را توسعه پایدار برای یک کشور ذکر کرد و گفت: این مهم باید به دقت مد نظر متولیان و دستگاه های فرهنگی قرار گیرد تا بیش از پیش شاهد رشد و توسعه در ابعاد مختلف باشیم.
فرماندار دهلران با اشاره به کشورهای پیشرفته صنعتی در جهان گفت: این کشورها به آموزش و تولید علم اهمیت داده و موجب موفقیت آنها در حوزه صنعتی شده است.
موسوی به کسب رتبه های خوب کنکور سراسری امسال توسط دانش آموزان دهلرانی اشاره کرد و افزود: کار آموزش و پرورش گروهی و جمعی است و مجموعه اقدامات مفید در حوزه فضاهای آموزشی، فرهنگیان متعهد و سیستم آموزشی و تلاش و برنامه ریزی منجر به این موفقیت شده است.
امام جمعه دهلران نیز با تبریک سال تحصیلی جدید و گرامیداشت ایام محرم و هفته دفاع مقدس گفت: بواسطه ایثار و از خود گذشتگی رزمندگان اسلام و خون پاک شهدا امروز کشور در مسیر ترقی قرار گرفته و اینگونه زمینه تحصیل و پیشرفت برای دانش آموزان فراهم شده است.
حجت الاسلام سید محسن موسوی به جایگاه علم و دانش در جامعه اشاره کرد و یادآور شد: دانش آموزان باید با پشتکار و فراگیری علم و دانش و معارف اسلامی در سنگر تعلیم و تربیت به وظایف خود عمل کنند.
امام جمعه دهلران با تقدیر از رئیس شورای آموزش و پرورش دهلران در تخصیص اعتبارات مناسب به حوزه آموزش و پرورش شهرستان گفت: توجه به حجاب و عفاف و عدم توجه به الگوهای غربی باید مد نظر دانش آموزان باشد.
امسال 10 هزار و 780 دانش آموز دهلرانی سال تحصیلی خود را در 157 واحد آموزشی آغاز کردند که یکهزار و 470 فرهنگی در این شهرستان کار تعلیم وتربیت دانش آموزان مقاطع ابتدایی،متوسطه اول و دوم را بر عهده دارند.
بیش از یک هزار و 47 دانش آموز اول ابتدایی سال تحصیلی جدید را در دهلران آغاز کرده و در 104 کلاس درس مشغول به تحصیل شده اند.
خبرنگار: علی رضازاده ** انتشار دهنده: حسن کهزادیان
7175/6119
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.