حجت الاسلام علی عبدی روز شنبه در گفت وگو با خبرنگار ایرنا اظهار کرد: برخی به اشتباه امر به معروف و نهی از منکر را موجب سلب آزادی افراد و دخالت در امور شخصی دیگران یا عامل ایجاد اعمال خشونت آمیز می دانند اما اگر امر به معروف و نهی از منکر با شرایط تعیین شده در احکام دینی به اجرا درآید، هیچ گاه با آزادی های فردی و سلب امنیت افراد منافات نخواهد داشت.
وی با اشاره به مفاهیم مختلف در مورد امر به معروف و نهی از منکر افزود: معروف کاری است که انجام آن در دین اسلام ترجیح داشته و منکر فعلی است که انجام ندادن آن سفارش شده است و عمل به این واجب الهی نقش مهمی در رسیدن انسان ها به کمال و حرکت به سوی عبودیت واقعی دارد.
رییس تبلیغات اسلامی شهرستان بدره تاکید کرد: امر کننده به معروف، باید خود نیز عامل به آن باشد و این مساله به همه مردم و مسئولان بر می گردد و همه افراد جامعه را شامل می شود.
حجت الاسلام عبدی عمل به شیوه های مهم و سفارش شده امر به معروف و نهی از منکر را مهم خواند و گفت: در انجام این واجب دینی باید مواردی مانند شیوه عملی ، تشویق ارزش ها ، برخورد جدی و عملی با مرتکبان منکرات ، ارشاد تدریجی و صبر و شکیبایی بر آن و احترام به شخصیت افراد جامعه مورد توجه قرار گیرد.
وی در مورد مصادیق منکر در جامعه اسلامی یادآور شد: منکر را نمی توان منحصر در مصادیقی خاص دانست و آنچه در فرهنگ قرآن به عنوان منکر شناخته شده است، مانند کفر، نفاق، دوستی با بیگانگان، سستی در دفاع از حق و تفرقه افکنی نیز شامل این زمینه است و همان گونه که بدحجابی منکر است، تضعیف دولت اسلامی، ناامید کردن مردم، تلقین روحیه بی تفاوتی در مردم نیز از مصادیق منکر هستند.
رئیس تبلیغات اسلامی بدره گفت: همانطور که امام حسین علیه السلام هدف عمده خود از قیامش را برپایی امر به معروف و نهی از منکر خوانده است ، اهمیت این موضوع و نقش تاثیرگذار آن در جامعه اسلامی روشن می شود تا جاییکه امام علی علیه السلام این 2 موضوع را از صفات خداوند ذکر کرده است.
به گزارش ایرنا هفته اول ماه محرم از سال 1371 تاکنون به عنوان هفته احیای امر به معروف و نهی از منکر نامگذاری شده است تا یادآوری کننده هدف مهم عاشورای حسینی و اقامه این واجب الهی باشد.
بدره در 87 کیلومتری ایلام قرار دارد و دارای 2 بخش مرکزی و هندمینی است.
خبرنگار: ابراهیمی ، دارابی ** انتشار دهنده: حسن کهزادیان
7177/6119
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.