به گزارش ایرنا، این آیین بصورت ویژه در شهر ایلام در مسجد مقدس صاحب الزمان (عج) و سالن ورزشی شهید غیوری زاده سپاه پاسداران انقلاب اسلامی برگزار شد.
در این آیین مادران ایلامی همزمان با دیگران مادران شیعه سراسر ایران و جهان با حضور در این همایش به همراه کودکانشان با ناله های رباب در غم پر پر شدن طفل 6 ماه اش ناله سر دهند.
امروز هزاران مادر آمدند تا زمزمه های رباب را به گوش آسمان رسانند و با او در غمناک ترین حادثه روز کربلا بگریند.
امروز مادران ایلامی کوچکترین شهید دشت کربلا را واسطه قرار دادند تا با دست های کوچکش مشکل گشای همه باشد و امروز ذکر مصیبت مداحان و ذاکران دلسوخته حضرت اباعبدالله الحسین و اهل بیت پاکش با لالایی های حزن آلود مادران آمیخته شد.
مسجد صاحب الزمان(عج) و سالن شهید غیوری زاده شهر ایلام نیز از صبح امروز شاهد حضور اطفال شیر خواره و کودکانی بود که به همراه مادران خود آمده بودند تا با خواندن میثاق نامه ای با امام زمان (عج) و نائب برحقش رهبر معظم انقلاب عهد و پیمان ببندند و یاد و نام کوچکترین شهید دشت کربلا را زنده کنند.
امروز مادران ایلامی شیرخوارگان خود را در آغوش گرفته و به مراسم عزاداری شهید 6 ماهه کربلا آوردند و با بوسه بر حنجره شیرخوارگان خود، با آرمان های سید و سالار شهیدان تجدید میعاد کردند.
مادران به یاد ناله های رباب لالایی خواندند و رباب گونه فرزندشان را قربانی سید و سالار شهیدان می دانند.
حضور شیرخوارگان با لباسهای سیاه و سبز رنگ با سربندهای منقش به نام یا اباعبدالله (ع)، یا علی اصغر (ع)، یا ابوالفضل (ع) و یا زهرا (س) جلوه ای دیدنی به این محفل نورانی بخشیده بود.
این آیین با سخنرانی و مداحی در فضایی سرشار از معنویت برگزار شد.
همایش شیرخوارگاه حسینی همزمان در شهرستانهای مختلف استان ایلام نیز برگزار شد.
خبرنگار: آزاده خرم ** انتشار دهنده: حسن کهزادیان
7171/6119
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.