به گزارش ایرنا، داوود کشاورزیان روز چهارشنبه در نشست ستاد اربعین استان ایلام در شهرستان مهران اظهار کرد: یک سری عملیات های زیرساختی در داخل پایانه مرزی مهران در حال انجام است که با انجام فعالیت های شبانه روزی اتمام این پروژه ها تا قبل از اربعین امسال از اولویت های وزارت راه و شهرسازی است.
وی با اشاره به وضعیت مهران افزود: تلاش می کنیم قیر مورد نیاز پارکینگ تامین شود و برای انجام روشنایی کمربند غربی مهران نیز از تیرهای برق موجود استفاده کنیم.
رئیس سازمان راهداری و حمل و نقل جاده ای یادآور شد: همچنین در ایام اربعین 2 دستگاه ماشین آتش نشانی با تمام تجهیزات و امکانات از طریق شهرداری تهران در داخل پایانه مستقر می شود و علاوه بر استقرار اتوبوس های برون و درون شهری سوخت این اتوبوس ها نیز تامین می شود.
به گزارش ایرنا، هم اینک بیش از 120 کیلومتر بزرگراه، 630 کیلومتر راه اصلی، 891 کیلومتر راه فرعی و یک هزار و 770 کیلومتر راه روستایی در استان ایلام زیر بار ترافیک قرار دارد.
مرز بین المللی مهران به واسطه مزیت امنیت و کوتاهی مسافت تا اماکن زیارتی عراق به یکی از مرزهای پرتردد کشور به عتبات عالیات کشور همسایه تبدیل شده است.
روزانه به طور متوسط 6 هزار زائر از این مرز رسمی به شهرهای مقدس کربلا و نجف در کشور عراق سفر می کنند.
در ایام منتهی به اربعین سال گذشته بیش از یک میلیون و 500 هزار زائر از مرز بین المللی مهران برای شرکت در آیین ویژه اربعین در کربلای معلی تردد کردند که پیش بینی می شود امسال این میزان تا 2 میلیون و 500 هزار نفر برسد.
خبرنگار: زهرا موسوی **
7172
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.