به گزارش ایرنا، معروف بسطامی روز یکشنبه در سومین نشست ستاد مدیریت بحران شهرستان ایلام که بمنظور بررسی میزان آمادگی دستگاه ها برای مقابله با بحران های احتمالی برگزار شد اظهار کرد: همه دستگاه ها باید نتیجه تجربه و نظر های کارشناسی خود را در اختیار مدیریت بحران قرار داده تا از آسیب رسیدن به زیر ساخت ها جلوگیری شود.
وی گفت: شهر ایلام به عنوان یک کانون مستعد بحران باید مورد توجه ویژه قرار گیرد و بحران سال های گذشته از جمله سیل بدلیل عدم آمادگی دستگاه ها بخصوص مدیریت شهری خسارت جبران ناپذیری به زیر ساخت ها وارد کرد.
بسطامی افزود: تهدید بحران بر حوزه شهری در استان ایلام وجود دارد و هنوز موفق به ترمیم و جبران بخشی از خسارت های زیرساختی سال های گذشته نشدیم و مسئولان باید با شناسایی زیرساخت های مشکل دار این کمبودها و نقاط ضعف را برطرف کنند.
فرماندار ایلام با بیان اینکه شورای شهر و شهردار تمهیدات لازم برای لایه روبی مسیل ها، کانال ها و جداول را در دستور کار قرار دهند، گفت: در این زمینه باید اقدامات و تمهیدات لازم برای پاکسازی شهر از کارگاه های عمرانی که باعث سرریز نخاله ها و مصالح ساخت و ساز پل ها به آبراهه ها وسیل بندها شده و باعث بروز بحران هستند اندیشیده شود.
وی تاکید کرد: شهرداری و اداره راه و شهرسازی باید این موضوع را در دستور کار قرار داده و برای اتمام این پروژه ها در یک بازه زمانی معین اقدام کنند.
فرماندار ایلام همچنین در خصوص راه های ارتباطی روستایی و عشایری گفت: مرمت و بهسازی راه های روستایی و عشایری باید در دستور کار قرار گیرد و مدیران باید با بازدید از مناطق بحران خیز این مناطق را شناسایی و راهکارهای عملیاتی ارائه دهند.
مدیر کل اداره هواشناسی استان ایلام نیز در این نشست گفت: مطالعه در پیوندهای جوی اقیانوسی و نیز خروجی مدل های پیش یابی اقلیمی پژوهشکده اقلیم شناسی وابسته به سازمان هواشناسی کشور نشان می دهد که از نظر دمایی دمای ماه های شهریور، مهر، آبان و آذر از مقدار نرمال خود در حدود 0.5 تا 1.5 درجه گرمتر خواهد بود که البته طی آبان ماه این افزایش کمتر خواهد بود.
یوسف شیخ الملوکی اظهار کرد: این پیش بینی ها به صورت ماهانه بروز رسانی می شوند و در ماه های آینده احتمال تغییر در آن وجود دارد که در این صورت اطلاع رسانی خواهد شد.
وی ادامه داد: اداره کل هواشناسی استان ایلام با داشتن ایستگاه های هواشناسی معمول و خودکار در سطح استان و تجهیزات مرکز پیش بینی بصورت روزانه تمام پدیده های جوی را رصد کرده و در صورت احتمال وقوع هر کدام به پیش بینی آن خواهد پرداخت و مراتب را به مدیرت بحران و سایر دستگاه های خدمات رسان اطلاع رسانی می کند.
وی با بیان اینکه با بررسی الگوهای ماهواره ای میزان بارندگی ها و نزولات جوی استان در حد نرمال و عادی است، گفت: امکان تغییر در نوع ریزش های جوی و الگوهای بارشی وجود دارد که با مطالعه و بررسی نقشه های ماهواره ای در اوایل مهر ماه می توان اطلاعات دقیق تری از وضعیت جوی استان در نیمه دوم سال کسب کرد.
وی افزود: با همه این پیش بینی ها بارندگی ممکن است ما را غافلگیر کند و همه مردم بخصوص روستائیان و عشایر آمادگی لازم برای مقابله با این بحران را داشته باشند ما نیز تمام توان خود را در اطلاع رسانی بموقع بارندگی ها بکار برده و رسالت خود را به نحو احسن برای خدمت به شهروندان انجام می دهیم.
به گزارش ایرنا، نشست ستاد مدیریت بحران با محوریت فصل زمستان و بارندگی با حضور فرماندار ایلام، مدیر کل اداره هواشناسی استان ایلام و مدیران دستگاه های مرتبط روز یکشنبه در سالن اجتماعات فرمانداری ایلام برگزار شد.
خبرنگار: لیلی خاکی** انتشاردهنده:شهریار حیدری فر
7180/6034
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند
نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.