به گزارش ایرنا، مراد یگانه در آیین تجلیل از تعاونی های برتر شهرستان چرداول گفت: تعاون کلمه مقدسی است که در فرهنگ و آموزه های دینی ما یعنی قرآن و سیره ائمه اطهار (س) و قانون اساسی جمهوری اسلامی جایگاه ویژه ای دارد و سه بخش مهم در اقتصاد ما پیش بینی شده که تعاونی از اهمیت ویژه ای نسبت به بخش های دولتی و خصوصی برخوردار است.
وی افزود: دولت تدبیر و امید اهمیت خاصی به بخش تعاون داده و در برنامه های خود رسیدن به نقطه مطلوب و جهت گیری پرداخت تسهیلات اشتغالزایی به سوی تعاونی ها را قرار داده است و با کار جمعی و روحیه کار که متاسفانه در کشور ما ضعیف شده و با گذشته فاصله داریم می توان در قالب تعاونی ها کارهای مفیدتری را برای ایجاد نشاط، امید و کسب و کار و احیای کار جمعی انجام دهیم.
فرماندار چرداول تاکید کرد: در راستای ایجاد حس تعاون و همگرایی در بین مردم باید مزایای تعاون، سهولت در اجرا و ظرفیت های آنرا بیشتر نهادینه کنیم و مردم را به سوی کارهای تعاونی و جمعی سوق دهیم زیرا طرح هایی که در قالب تعاونی اجرا شود ظرفیت بسیار خوبی برای ایجاد اشتغال پایدار و رونق تولید و به حرکت در آمدن چرخه اقتصاد کشور دارد.
وی از اجرای طرح روستا تعاون در روستاهای این شهرستان خبر داد و گفت: اجرای این طرح که از ابتکارات دولت تدبیر و امید است باعث افزایش درآمد روستاییان شده و سال جاری در روستاهایی که کمترین نرخ مهاجرت و بیشترین ضریب مشارکت پذیری را داشته باشند اجرا می شود.
یگانه از عدم استقبال مردم از اجرای طرح های مشارکتی در قالب تعاونی های 20 و 200 خانوار در استان و شهرستان انتقاد کرد و مشارکت مردم در این طرح را بستری مناسب برای رونق تولید و کسب و کار در روستاها برشمرد که با بی انگیزگی مردم به هدر رفت.
وی یادآور شد: دولت دوازدهم اهتمام ویژه ای در بحث اشتغال دارد و ضمن حمایت از تعاونی های فعال و فراهم کردن بسترهای لازم برای تعاونی های راکد و نیمه فعال در قالب طرح روستا تعاون زمینه فعالیت جوانان و فارغ التحصلان را فراهم می کند.
یگانه تاکید کرد: با همدلی و همفکری همگان و اجتماعی کردن تعاون و کار جمعی در جامعه می توان در کاهش فقر گام های اساسی برداشت و با گسترش فرهنگ تعاون وحدت و همدلی در جامعه حاکم و خلاقیت ها پدیدار می شود.
وی اضافه کرد: یکی از مشکلات جامعه ما این است که بیش از 70 درصد اقتصاد کشور در دست دولت است و در گذشته واگذاری ها به بخش خصوصی به صورت دقیق و قانونی انجام نشده ولی دولت تدبیر و امید بر واگذاری امور به بخش خصوصی و تشکیل تعاونی های در جامعه اهتمام و اصرار دارد.
رئیس اداره کار، تعاون و رفاه اجتماعی چرداول نیز در این آیین گفت: هم اکنون 536 تعاونی خرد و کلان در سطح شهرستان بصورت فعال و نیمه فعال فعالیت دارند.
سیروس شیروانی افزود: تقویت این شرکت‌ها در دستور کار قرار دارد و این شرکت ‌ها می ‌توانند در توسعه اقتصادی شهرستان نقش مؤثری داشته باشد.
وی یادآور شد: هم اکنون تعداد 3 هزار و 752 نفر در قالب این تعاونی ها در زمینه های اقتصادی، کشاورزی، تولیدی، صنعتی و خدماتی مشغول بکار می باشند.
در این آیین از تعدادی از تعاونی های فعال در شهرستان تجلیل به عمل آمد.
شهرستان 59 هزار نفری چرداول به مرکزیت شهر سرابله در 35 کیلومتری ایلام قرار دارد.
خبرنگار: رضا آزادی
7176
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند
نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.