رضا عدالت جو روز دوشنبه به خبرنگار ایرنا گفت: این قطعه جغد روز گذشته توسط مأموران یگان حفاظت محیط زیست شهرستان شناسایی و پس از مداوای مقدماتی جهت درمان بیشتر به اداره کل محیط زیست استان تحویل داده شد.
وی زیستگاه های استان ایلام و به خصوص ملکشاهی را از مراکز زیست انواع جغد ذکر کرد و گفت: ذهنیت افسانه ای که در مورد جغد و نقش انان در زندگی انسان وجود دارد این پرنده را بیشتر در معرض تیر شکارچیان قرار داده است.
وی بدون اشاره به فرد یا افراد عامل زخمی شدن این جغد به مرتکبان شکار غیرمجاز هشدار داد که با برخورد جدی قانونی مواجه می شوند.
مدیر محیط زیست ملکشاهی از رواج شکار غیر مجاز در این شهرستان به عنوان تهدیدی جدی علیه چرخه زیستگاهی حیات وحش نام بردو افزود: به تازه گی چند شکارچی غیر مجاز که اقدام به زنده گیری پرندگان می کردند نیز برخورد و افراد متخلف دستگیر شدند.
زیستگاه های متنوع و بکر گیاهی و جانواری شهرستان ملکشاهی همچون کبیر کوه ، ویژدرون ،نشاط ،دره باجک و جنگل بیوره نیازمند حراست و نگهداری بیشتر از طریق ایجاد پاسگاه های حفاظت زیست محیطی هستند.
ملکشاهی 150 هزار هکتار عرصه طبیعی شامل کوهستان ، جنگل ومرتع با شرایط زیستگاهی برجسته دارد که هیچ سطحی از ان تحت مدیریت زیست محیطی نیست.
شهرستان 22 هزار نفری ملکشاهی در 35 کیلومتری جنوب شرقی مرکز استان ایلام قرار دارد.
یک میلیون و 700 هزار هکتار از گستره 2 میلیون هکتاری استان ایلام عرصه های طبیعی چون رودخانه جنگل، مرتع و بیابان باشرایط زیستگاهی برجسته تشکیل داده استکه هفت درصد آنها هم اکنون تحت مدیریت چهارگانه زیست محیطی قرار دارند.
گزارش متنی و تصویری رویدادهای خبری استان ایلام در
http://www.irna.ir/ilam و کانال تلگرام irnailam@ ارائه می شود.
خبرنگار : روح اله احمدی**انتشار دهنده :شهریار حیدری فر
7179/6034
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.