کامران بختیاری روز چهارشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا اظهار کرد: این افراد در قالب های انفرادی ، خانوادگی یا به همراه کاروان دارای مجوز سازمان حج و زیارت روز گذشته از مرز مهران عبور کردند.
وی با بیان اینکه تردد زائران برای شرکت در دعای عرفه در بین الحرمین تا صبح فردا پنجشنبه ادامه دارد، افزود: تردد زائران از مرز بین‌المللی مهران برای حضور در مراسم دعای عرفه در کنار بین‌الحرمین هر لحظه در حال افزایش است.
مدیر پایانه مرزی مهران با اشاره به میزان تردد در سال جاری یادآور شد: از ابتدای سال جاری تاکنون (پنج ماه گذشته) 804 هزار و 780 زائر از مرز بین المللی مهران به عتبات عالیات سفر کردند.
بختیاری با بیان عبور راحت و بدون معطلی زائران از مرز مهران به مقصد عتبات عالیات تاکید کرد: از این تعداد 476 هزار و 293 نفر زائر ایرانی و 328 هزار 487 نفر نیز مسافر خارجی بودند که از مرز بین المللی مهران به داخل و خارج از کشور تردد داشته اند.
وی با بیان اینکه اجازه تردد بدون ویزا و گذرنامه به زائران داده نمی شود، گفت: یکی از مهمترین نکات و تاکیدات دولت عراق برای تردد زوار داشتن گذرنامه و ویزا است.
مدیر پایانه مرزی مهران اضافه کرد: زائران با در دست داشتن این مدارک به مرز مهران مراجعه کنند چراکه در غیر این صورت از خروج آنها به کشور عراق جلوگیری می شود.
به گزارش ایرنا، خروجی مرزی مهران در جنوب باختری و فاصله 90 کیلومتری شهر ایلام کانون اصلی آمد و شد گردشگران مذهبی کشورهای عراق و ایران است.
در شرایط عادی روزانه 6 هزار زائر ایرانی و عراقی از این گذرگاه مرزی سفر می کنند.
امنیت بالا و نزدیکی به شهرها و مکان های مقدس و بغداد پایتخت عراق از مهم ترین عوامل استقبال و انتخاب مهران به عنوان گذرگاه زائران عتبات عالیات عراق و ایران است.
هر سال در ایام اربعین حسینی نزدیک به 2 میلیون نفر برای شرکت در راهپیمایی اربعین از مرز رسمی و بین المللی مهران راهی عراق می شوند.
انتظار می رود در اربعین امسال شمار ورودی و خروجی زایران سوگوار ایرانی و غیر ایرانی برای شرکت در آیین راهپیمایی اربعین از راه مرز مهران به حدود 2.5 میلیون نفر برسد.
خبرنگار: فرهاد فرامرزی ** انتشار: حسن کهزادیان
3032/6119
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.