به گزارش ایرنا، حجت الاسلام و المسلمین محمدنقی لطفی روز سه شنبه در دیدار با سرپرست وزارت نیرو اظهار کرد: هفته دولت فرصتی مناسب برای بیان خدمات و عملکرد دولتمردان است بر این اساس مسئولان باید مردم را در جریان امور قرار دهند.
وی افزود: از ابتدای انقلاب تاکنون همه دولت ها گام های خوبی را در جهت خدمت رسانی به مردم در عرصه های مختلف انجام داده اند، در واقع این ایام بهانه ‌ای برای خدمت رسانی بهتر به مردم توسط مسئولان است چرا که مردم شایسته بهترین خدمت‌ها در عرصه های مختلف است.
نماینده ولی فقیه در استان و امام جمعه ایلام تاکید کرد: بیان خدمات دولت در رسانه ها کم و بیش بیان می شود، اما این روش که در این ایام وزیران و مسئولان کشوری به استان های مختلف سفر می کنند و پروژه های مختلف را به بهره برداری می رسانند اقدامی خوب و برای مردم خوشحال کننده است.
حجت الاسلام لطفی اضافه کرد: در طول 39 سال از عمر پربرکت انقلاب اسلامی و با وجود فراز و نشیب های فراوانی چون دوران جنگ، تحریم های فراوان و محدودیت های زیاد دیگری که دشمنان برای انقلاب ایجاد کردند، اما با این وجود نظام خدمات فراوانی را در سطح کشور انجام داده که به هیچ وجه قابل مقایسه با قبل از انقلاب نیست.
وی اضافه کرد: نظام مقدس جمهوری اسلامی از نظام های برجسته و موفق در دنیا است که از شاخصه ها و ویژگی های ممتازی برخوردار بوده و بر پایه مردم سالاری و ولایت مداری بنیان نهاده شده است، بنابراین باید خدمات این نظام مقدس برای آحاد جامعه روشن شود.
امام جمعه ایلام در بخش دیگری از سخنان خود مرز مهران را یکی از پتانسیل ‌های توسعه استان دانست و افزود: امروز مرز مهران به عنوان دروازه ورود به عتبات عالیات بیشتر مورد استقبال زائران برای خروج قرار می‌ گیرد، گام های خوبی در خصوص تامین زیرساخت های استان نجام شده است که به طور قطع امسال هم زائران بیشتری از این مرز برای رفتن به عتبات عالیات تردد خواهند کرد.
حجت الاسلام لطفی با اشاره به مقوله اقتصاد مقاومتی گفت: دولت تدبیر و امید با تمام وجود در صدد عملیاتی کردن این شعار مورد تاکید رهبر معظم انقلاب است.
وی تاکید کرد: یکی از بسترهای تحقق شعار اقتصاد مقاومتی تحقق بخش کشاورزی و توسعه در این بخش است که خوشبختانه طرح آب های مرزی در استان ایلام پروژه بسیار بزرگی است که در جهت تحقق این شعار در حال انجام است.
حجت الاسلام والمسلمین لطفی در بخش دیگری از سخنان خود با تقدیر از رئیس جمهوری در انتخاب آقای محمودی به سرپرستی وزارت نیرو گفت: امیدواریم ایشان به عنوان گزینه نهایی این وزارتخانه به مجلس شورای اسلامی معرفی شوند.
سرپرست وزارت نیرو نیز در این دیدار گفت: دولت تدبیر و امید عنایت ویژه ای به بخش آب کشاورزی، آب شرب شهری و روستایی و برق این استان داشته و سال گذشته سرمایه گذاری های خوبی در حوزه آب روستایی انجام شد که حدود 30 درصد روستاهای استان از این سرمایه گذاری بهره مند شدند.
ستار محمودی با بیان اینکه استان ایلام در حوزه توسعه آبرسانی روند خوبی را طی کرده است، تاکید کرد: اجرای طرح سامانه گرمسیری با 60 درصد پیشرفت فیزیکی در میانه راه قرار دارد وضعیت تولید محصولات کشاورزی استان ایلام را دگرگون می کند.
وی اضافه کرد: در 2 سال گذشته 2 هزار و 850 میلیارد ریال در حوزه آب این استان سرمایه گذاری شده است و تا سال 97 یک هزار و 200 میلیارد تومان دیگر نیز سرمایه گذاری خواهد شد.
سرپرست وزارت نیرو یادآور شد: اجرایی کردن طرح تامین آب استان حق طبیعی و نشان سپاسگذاری دولت و نظام از مردم این استان است تا مناطقی که زمانی محل گزند و جنگ اندازی دشمن بودند به محل اشتغال و آبادانی تبدیل شود.
با حضور سرپرست وزارت نیرو امروز پست ۶۳/۲۰ کیلووات برق صالح آباد به بهره‌برداری رسید، با بهره برداری از این پست 14 درصد به ظرفیت فوق توزیع استان اضافه شده و به 99.5 مگاوات می رسد.
افتتاح پروژه آب شیرین‌ کن و پست 63 کیلووات صالح ‌آباد، افتتاح یک ایستگاه پمپاژ ، بهره برداری از تصفیه‌خانه فاضلاب سرابله و همزمان شروع عملیات اجرایی مجتمع آب ‌رسانی روستای شباب و شله‌ کش از جمله برنامه‌ی ستار محمودی در سفر یک ‌روزه در ایلام است.
سرپرست وزارت نیرو در این سفر علاوه بر دیدار با نماینده ولی‌فقیه در استان و شرکت در جلسه شورای اداری و جشنواره شهید رجایی در نشستی به سوالات خبرنگاران هم پاسخ خواهد داد.
خبرنگار: فرهاد فرامرزی ** انتشار: حسن کهزادیان
3032/6119
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.