به گزارش ایرنا، فرماندار چرداول در آیین بهره برداری از این طرح ها گفت: این پروژه ها شامل ساختمان آتش نشانی شهر شباب، چاپخانه بنر، کارگاه ام دی اف، اصلاح برق و روشنایی معابر چغاسبز و روستاها، آسفالت معابر شهر توحید و سه طرح آبیاری تحت فشار است که برای ساخت و بهره برداری از آنها اعتباری بالغ بر 20 میلیارد و 800 میلیون ریال هزینه شده است.
مراد یگانه افزود: همچنین هفت طرح ورزشی، بهداشتی، آموزشی و خدماتی برای رشد و توسعه این شهرستان و اشتغالزایی در این هفته کلنگ زنی می شود که برای به سرانجام رساندن و تکمیل این پروژه ها اعتبار 153 میلیارد و 900 میلیون ریال تخصیص داده شده است.
وی این طرح ها را شامل ساختمان آموزشگاه بهورزی، بوستان سرابله، سالن ورزشی آسمان آباد، دبستان 2 کلاسه میوله آسمان آباد، چمن ورزشی شهر شباب، طرح جوجه یک روزه هلیلان و طرح گلخانه هلیلان ذکر کرد.
فرماندار چرداول تاکید کرد: دولت تدبیر و امید در راستای توازن و توسعه خدمات عمومی در روستاهای شهرستان چرداول خدمات ارزشمندی را انجام داده است تا جاییکه تمام روستاهای بالای 20 خانوار از نعمت برق و آب آشامیدنی سالم بهره مند هستند و با ایجاد و ساخت مجتمع های آبرسانی در نقاط مختلف شهری و روستایی زمینه استفاده آسان مردم را از آب فراهم کرده است.
یگانه دیگر خدمت بزرگ دولت در چرداول را استفاده مردم از گاز خانگی ذکر و یادآور شد: تمام نقاط روستایی و شهری در چرداول بجز بخش هلیلان از گاز استفاده می کنند و عملیات گازرسانی در بخش هلیلان نیز هم اکنون در دست اجرا و ساخت است که امیدواریم تا دهه فجر امسال قسمتی از این منطقه از گازرسانی بهره مند و سایر مناطق نیز در دست طراحی و اجراست.
وی توسعه راه ها، افزایش فضاهای آموزشی و دانشگاهی، توسعه زیرساخت های ورزشی، افزایش بهره وری کشاورزی، افزایش تعداد کتابخانه های عمومی و رشد 100 درصدی این فضای فرهنگی نسبت به تمام ادوار گذشته، افزایش اعتبارات دهیاری ها و اجرای طرح های هادی در روستاها را از دیگر اقدامات و خدمات دولت یازدهم به مناطق شهری و روستایی چرداول ذکر کرد.
گفتنی است روز سه شنبه با حضور سرپرست وزارت نیرو و استاندار ایلام چندین طرح دیگر در چرداول افتتاح و یا کلنگ زنی می شود که تصفیه خانه بزرگ فاضلاب شهر سرابله، مرحله چهارم مجتمع آبرسانی شله کش، ساختمان فرهنگی ، هنری ارشاد اسلامی و ساختمان مجتمع بزرگ فنی و حرفه ای سرابله از مهمترین این طرح هاست.
شهرستان 59 هزار نفری چرداول به مرکزیت شهر سرابله در 35 کیلومتری ایلام قرار دارد که در هفته دولت سال 96 در مجموع 59 طرح تسهیلاتی، عمرانی و خدماتی با اعتبار یک هزار میلیارد ریال و اشتغالزایی 142 نفر افتتاح و یا کلنگ زنی می شود.
خبرنگار: رضا آزادی ** انتشار دهنده: حسن کهزادیان
7176/6119
عکس از طریق گروه ارسال می شود.
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.