به گزارش ایرنا، دهها زن و مرد، کودک و پیر و جوان استان ایلام در هفته جاری به استقبال پنج سردار شهید آمدند تا ورود آنان به سرزمین مرزی خویش را خوش آمد بگویند.
همه آمده بودند به نشان ارادت و دلبستگی که به شهدا و مقام رفیع آنان دارند، سری به نشانه تعظیم برای خوش آمد گویی به این مردان مرد که جانانه از جان خویش گذشته و برای حفظ میهن سالها بی نام و نشان اجسادشان مفقود بود تا پس از تفحص اکنون در مزار شهدا و با نام شهید گمنام در خاک میهن آرام گیرند.
امروز همه آمده بودند به استقبال بزرگ مردانی که با جان و دل با همه ارادت قلبی به امام و مقتدای خویش با تاسی از ابا عبدالله شهد شیرین شهادت را به جان خریدند.
امروز زنان و دختران این دیار آمدند به پیشوار شهدا برای اینکه دوباره به همه آن آرمان های والا و ارزش های مانگار انقلاب تجدید عهد کنند و یادشان نرود که اگر امروز آرامش و امنیتی دارند به برکت خون همین شهدا است که دیروز از سرحدات مرزی دفاع می کردند و امروز به نام مدافعین حرم به جنگ با حرامیان داعشی رفته اند.
امروز جوانان و نوجوانانی در میان خیل تشییع کنندگان شهدا به چشم می خوردند که نشانه حضور آنان پایبندی به خون شهدا و ارادت به همه شهدا بود که آمده بودند تا مشق عشق به میهن از این سرداران بلند آوازه بیاموزند و یاد بگیرند که حفظ میهن و انقلاب بر هر چیز حتی جان شیرین آدمی ارزشمندتر است.
امروز مادران شهدا در میان خیل تشییع کنندگان به چشم می خورند که آمده بودند به پیشواز همسنگران و همرزمان فرزندان شهیدشان تا به پاس مادرانی که فرزندانشان در جنگ مفقود شده به این شهدای گمنام خوش آمد بگویند.
و چه زیبا بود در میان حزن و اندوه عشق و ارادت تک تک کسانیکه در این آیین معنوی حضور یافته بودند تا خون شهدا را ارج نهند و پاسداشت غیرت این دلاورمردان باشند و به نشانه ادای احترام به آنان با سری افکنده و اشکلی در چشم لبیک گویان حضور این سروران را به خاک استان مرزی خود ارج نهند.
تابوت های مزین به پرچم خوش رنگ این شهدا امروز نشان غرور و غیرت همه مردان مردی که در کارزار جانانه به مصاف دشمن رفتند و مایه مباهات و غرور همگان شدند بر روی دستان مردم ایلام به نشانه عزت و افتخار تشییع شد.
به گزارش ایرنا، پنج شهید گمنام که شهدای گرانقدر در مناطق عملیاتی کربلای چهار، ام الرصاص، بدر و شرق دجله تفحص شده بودند امروز در میان خیل جمعیت استان مرزی ایلام تشییع شدند
پیکر 2 تن از این شهدا فردا و همزمان با سالگرد شهادت امام محمدباقر (ع) در شهر زرین آباد از توابع شهرستان دهلران و 2 پیکر دیگر هم پنجشنبه مصادف با دعای پر فیض عرفه و مقارن با حادثه منا در شهر سراباغ آبدانان تشیع و دفن می شوند و یک پیکر دیگر نیز در قرارگاه حضرت امیرالمومنین (ع) در سپاه خواهد بود.
استان ایلام هم اکنون میزبان 68 شهید گمنام دوران جنگ تحمیلی است ، هشت یادمان ملی و 22 یادمان شهدای گمنام دفاع مقدس در این استان جانمایی شده است.
ایلام در دوران دفاع مقدس در جبهه میانی نبرد رزمندگان اسلام با دشمن بعثی قرار داشت و مردم این استان بیش از سه هزار شهید ، 12 هزار جانباز و افزون بر 300 آزاده در این راه پرافتخار تقدیم آرمان های نظام کرده اند.
خبرنگار: ناهید ابراهیمی ** انتشار دهنده: حسن کهزادیان
7177/6119
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.