سعیدرضا جندقیان روز دوشنبه در گفت وگو با خبرنگار ایرنا در ایلام اظهار کرد: از بدو تاسیس دهیاری ها در سال 82 تا پایان سال 95 وزارت کشور اعتباری معادل 180 هزار میلیارد ریال برای روستاها اختصاص داده که بیش از ۷۲ درصد آن در دولت یازدهم بوده است.
وی افزود: دولت یازدهم تمام تلاش خود را معطوف حل مشکلات روستاییان و توسعه مناطق روستایی کرده که نمونه ای از آن را می توان به کاهش سود تسهیلات روستائیان توسط پست بانک از 12 به 8 درصد اعلام کرد.
معاون امور دهیاری ها از افزایش ۱۵ درصدی سهم روستاها در مالیات بر ارزش افزوده خبر داد و یادآور شد: سهم ارزش افزوده برای کلان شهرها در گذشته 20 درصد، سایر شهرها 60 درصد و مناطق روستایی 20 درصد لحاظ می شد که با تاکیدات وزارت کشور و ارگان های ذیربط روستایی، مجلس شورای اسلامی قانون خوبی در این خصوص اعمال کرد که اثرات آن در آذرماه سال جاری نمایان خواهد شد.
جندقیان تاکید کرد: بر اساس این قانون، سهم ارزش افزوده در کلان شهرها از 20 درصد به 12، در سایر شهرها از 60 درصد به 53 و در روستاها از 20 درصد به 35 درصد افزایش خواهد یافت.
وی با اشاره به ۳۳ هزار و ۵۰۰ دهیاری در کشور، توسعه روستاها را نیازمند تغییر رویکرد ذکر کرد و گفت: در حال حاضر اتخاذ راهکارهایی برای خودکفایی دهیاری ها و درون زایی توسعه روستایی نیازی ضروری است.
به گزارش ایرنا، معاون امور دهیاری ها به همراه مدیرکل دفتر برنامه ریزی و مدیریت توسعه روستایی سازمان شهرداری ها و دهیاری های کشور روز یکشنبه در سفر به استان ایلام از روستاهای طولاب، حیدرآباد، جعفر آباد، میدان، زردالو آباد شهرستان ایلام بازدید کرد و از نزدیک در جریان فعالیت های صورت گرفته در سطح روستاها قرار گرفت.
خبرنگار: فرهاد فرامرزی ** انتشار دهنده: حسن کهزادیان
3032/6119
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.