سعید صیدیوسفی روز شنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا اظهار کرد: با توجه به وجود 800 عامل بیماری زای مشترک انسان و دام مردم در روز عید قربان از طریق کارشناسان و ناظران دامپزشکی از سلامت لاشه دام خود مطمئن شوند.
وی افزود: به منظور تایید سلامت احشام عید قربان 39 نفر در قالب گروه های مختلف نظارت ثابت، سیار، بازرس، دکتر دامپزشک و روحانی ناظر شرعی در نقاط مختلف استان نظارت بر روند سلامت دام ذبح شده را بر عهده دارند.
صیدیوسفی یادآور شد: 11 گروه ثابت در محل ادارت شهرستان های تابعه، 14 اکیپ سیار در سطح شهرها، 16 نفر بازرس، 13 نفردامپزشک که بر عملکرد بازرسان نظارت دارند و 12 نفر روحانی ناظر شرعی ذبح بر روند کشتار احشام در عید قربان در میادین عرضه و فروش دام نظارت دارند.
وی گفت: در شهرستان ایلام نیز 2 گروه ناظر در میدان عرضه دام و یک اکیپ ثابت در اداره کل و یک گروه نیز در اداره شهرستان ایلام این شهرستان مستقر هستند.
وی ضمن توصیه به مردم که حتما دام مورد نظر خود را از میادین خریداری و در همان محل نیز با حضور ناظران و کارشناسان بهداشتی و شرعی دامپزشکی ذبح کنند، اظهار کرد: در صورت ذبح در منزل اگر به لاشه دام مشکوک شدند موضوع را به دامپزشکی اطلاع دهند.
صید یوسفی توضیح داد: مردم هنگام نیاز به مشاروه دینی یا بهداشتی دام در روز عید قربان با شماره تلفن های 33337599 - 33335150 تماس گرفته و موضوع مورد نظر خود را بیان کنند تا در صورت نیاز کارشناسان دامپزشکی به محل ذبح دام مراجعه می کنند.
خبرنگار: زهرا موسوی ** انتشار دهنده: شهریار حیدری فر
7172/6034
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.