مهندس «داراب بیرانوندی» در جریان بازدید خبرنگاران از سد ایلام و فرآیند انتقال آب با بیان اینکه آب شرب شهر ایلام از چاه و چشمه «گل گل» و سد «چم گردلان» تامین می‌شود، اظهار کرد: 55 درصد از آب شرب شهر ایلام از سد چم گردلان تامین می‌شود که با استفاده از 4 ایستگاه پمپاژ به تصفیه‌خانه منتقل و از آنجا وارد شبکه توزیع می‌شود.

وی با اشاره به اینکه در هر ایستگاه پمپاژ 6 پمپ فرآیند انتقال آب را انجام می‌دهند، افزود: 24 کیلومتر خط انتقال برق برای تامین برق ایستگاه‌ها داریم که از مهم‌ترین مولفه‌های بهره‌برداری آب بشمار می‌آیند.

مدیر عامل آب و فاضلاب شهری استان ایلام با بیان اینکه تعمیر و نگهداری و سرویس خط انتقال برق بر عهده شرکت آبفای استان است، اضافه کرد: برای چشمه‌های گل گل نیز 23 کیلومتر خط انتقال برق داریم.

بیرانوندی هزینه تولید آب در ایلام را بسیار بالا ازریابی و عنوان کرد: قیمت تمام شده هر متر مکعب آب برای ما بیش از 1 هزار و 400 تومان است که به صورت میانگین هر متر مکعب 320 تومان فروخته می‌شود و می‌توان گفت که 70 درصد قبوض کمتر از 5 هزار تومان است.

وی تامین آب شرب سالم را مهم‌ترین اولویت کاری شرکت آبفا دانست و گفت: تصفیه‌خانه آب ایلام یکی از مجهزترین تصفیه‌خانه‌های کشور بوده که آیتم‌های روز سنجش سلامت آب را در خود جای داده است.

مدیر عامل آب و فاضلاب شهری استان ایلام با بیان اینکه آزمایشگاه آب ما از معتبرترین آزمایشگاه‌های کشور و معتمد محیط زیست است، اظهار کرد: به روز ترین تجهیزات آزمایشگاهی در این آزمایشگاه گنجانده شده است.

بیرانوندی با اشاره به اینکه متوسط مصرف هر متر مکعب آب شهری در کشور نیم کیلو وات برق نیاز دارد، ابراز کرد: در ایلام این میزان برق به 3.6 کیلو وات می‌رسد که همین امر باعث گرانی قیمت آب در ایلام شده است.

وی به وجود 450 کیلومتر شبکه توزیع آب شهری در ایلام اشاره و تصریح کرد: از این میزان شبکه 120 کیلومتر فرسوده است که تا حدی باعث پرت آب نیز شده است.

مدیر عامل آب و فاضلاب شهری استان ایلام به در دست اجرا بودن طرح مانیتورینگ شبکه آب و فاضلاب شهری در دهلران و سرابله اشاره و اظهار کرد: مطالعه این طرح برای شهر ایلام نیز در دست اجراست.

بیرانوندی متوسط هر فیش آب در ماه در ایلام را 12 هزار و 500 تومان اعلام و اضافه کرد: 62 هزار مشترک در ایلام از خدمات ما استفاده می کنند.

 

46

 

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

  • کدخبر: 719063
  • منبع: khabaronline.ir
  • نسخه چاپی
نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.