مجتبی میهن پرست روز یکشنبه در گفت و گویی اظهار کرد: از روز سه شنبه تا جمعه هفته جاری گرمای هوا باز هم شاهد افزایش دما و گرمای هوا در مناطق مختلف این استان خواهیم بود.

وی افزود: از امروز آسمان استان ایلام رو به ابرناکی می رود و این روند ابرناکی هوا تا آخر هفته ادامه دارد که همین امر موجب افزایش دما و گرمای هوا می شود.
میهن پرست وزش باد نسبتا شدید در برخی نقاط استان در عصر روز دوشنبه را از دیگر پدیده های جوی این هفته ذکر کرد و یادآور شد: در هفته جاری، دمای هوای مناطق گرمسیری استان بین 49 تا 52 درجه و دمای هوا در نقاط سردسیر و کوهستانی نیز بین 38 تا 42 درجه در نوسان است.
به گفته وی، هنوز هیچ کانونی از شکل گیری گرد و غبار در کشورهای عراق و سوریه مشاهده نمی شود اما با این وجود احتمال بروز پدیده گرد و غبار رقیق محلی در مناطق گرمسیری استان ایلام دور از انتظار نیست.
میهن پرست از مسئولان و مردم خواست با توجه به موج گرما نسبت به رفع نواقص منابع سرمایشی و نیز مصرف بهینه حامل های انرژی همچون آب و برق اهتمام بیشتری داشته باشند.
وی به سالمندان و کودکان توصیه کرد از حضور در مناطق باز در ساعات گرم روز برای جلوگیری از گرما زدگی اجتناب کنند.
استفاده از سایبان برای کولرهای آبی و کندوی زنبورهای عسل، استفاده از کولر گازی به جای کولرهای آبی، به کارگیری سیستم های تهویه برای محل نگهداری احشام از دیگر توصه های میهن پرست به مردم و کشاورزان برای در امان ماندن از گرما و کاهش اتلاف انرژی و بروز خسارت در میان کشاورزان است.
به گزارش ایرنا، گرمای دمای هوا در استان به حدی است که از هفتم تا روز یازدهم مرداد ساعت فعالیت دستگاه های اداری در استان ایلام با دستور استاندار و به منظور صرفه جویی در مصرف آب و برق از ساعت 6:30 صبح تا 13:30 تعیین شده است.

 

46

 

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

  • کدخبر: 713020
  • منبع: khabaronline.ir
  • نسخه چاپی
نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.