به گزارش ایرنا، حجت الاسلام والمسلمین محمدنقی لطفی در خطبه های نماز جمعه این هفته شهر ایلام از عملیات غرورآفرین مرصاد به عنوان روزی به یاد ماندنی در تاریخ نظام اسلامی و دفاع مقدس یاد کرد و افزود: این عملیات یکی از رخدادهای مهم در تاریخ انقلاب اسلامی در پنجم مرداد 1367 بود که در واقع پایان تلخی برای جریان نفاق و گروهک منافق وطن فروش بود.
وی با تاکید بر اینکه یاد و خاطره شهدای گرانقدر عملیات مرصاد هیچ گاه از ذهن و خاطره ملت ایران اسلامی محو نخواهد شد، اظهار کرد: گروهک منافقین پلید این افراد خائن به کشور با دشمنان انقلاب هم پیمان شدند تا به انقلاب ضربه بزنند ولی به لطف خدا و اقتدار رزمندگان اسلام توطئه آنان بر ملا شد و شکست سنگینی در این عملیات خوردند.
نماینده ولی فقیه در استان و امام جمعه ایلام به مناسبت سالروز اقامه اولین نماز جمعه بعد از پیروزی انقلاب اسلامی نیز یادآور شد: این رخداد یکی از مهمترین دستاوردهای انقلاب اسلامی در کشور است.
به گفته وی، نباید صرفا تصور کرد که نماز جمعه تنها یک برنامه عبادی است بلکه آیین و برنامه سیاسی، عبادی و اجتماعی است و علاوه بر اهداف عبادی، تربیتی رویکردی به مسائل مهم جامعه دارد.
نماینده ولی فقیه در استان ایلام با اشاره به مساله برجام گفت: کنگره و مجلس سنای آمریکا علیرغم اختلافاتی که با هم دارند با اکثریت آرا و بنا به گفته خودشان برای تامین منافع آمریکا رای به تحریم‌های جدید علیه کشورمان دادند.
وی با بیان اینکه بخش زیادی از وقت و توان دولت یازدهم به مذاکرات هسته‌ای معطوف شد، اضافه کرد: برجام به امضای طرفین یعنی هم ایران و هم کشورهای 1+5 رسید ولی از همان روزهای اول اجرای آن، آمریکا کارشکنی کرد و این توافقنامه بین المللی را نقض کرد.
حجت الاسلام والمسلمین لطفی با اشاره افزود: مردم در برابر بدعهدی و نقض برجام از سوی غرب از دولت انتظار دارند که اقدام عملی و انقلابی داشته باشند و به همان اندازه که نقض کردند ما هم باید پاسخ قاطعانه بدهیم.
امام ‌جمعه ایلام با بیان اینکه جایگاه بین‌المللی ایران برای همه کشورها روشن است، اظهار کرد: رهبری بارها فرمودند که هدف و راهبرد کلی سیاست آمریکا علیه ایران مشخص است آنها دشمن ما هستند و تعامل با دشمن نتیجه ندارد.
حجت الاسلام والمسلمین لطفی در بخش دیگری از سخنان خود با اشاره به مشکل قطعی آب در برخی مناطق شهر ایلام گفت: بر اساس گزارش های داده شده هنوز قسمتی از مناطق شهر مشکل قطعی و کم آبی دارند که می طلبد مسئولان ذیربط در این خصوص تمهیدات لازم را انجام دهند تا مردم در این هوای گرم تابستان دچار تنگنا نشوند.
وی در ادامه سخنان خود درگذشت یکی از اعضای منتخب شورای اسلامی دوره پنجم شهر ایلام را به خانواده آن مرحوم و مردم ایلام تسلیت گفت و شادی روح آن سفر کرده را از خداوند منان خواستار شد.
امام جمعه ایلام همچنین با تبریک کسب مدال طلای کاراته بازی های جهانی توسط ورزشکار شایسته ایلامی ذبیح الله پورشیب، خواستار حمایت همه جانبه مسئولان استانی از جوانان در همه عرصه ها شد.
خبرنگار: فرهاد فرامرزی ** انتشار دهنده: مجید سلیمانی
3032/9102
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.