سلیمان رستمیان روز پنجشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا اظهار کرد: اگر چه برخی دستگاه ها از اجرای این ماده از قانون ایثارگری امتناع می کردند ولی اکنون به صورت گسترده ماده قانونی مذکور از سوی ادارات استان برای ایثارگران مشمول قانون اجرا می شود.
وی همچنین در خصوص اجرای ماده 31 قانون ایثارگری در این استان افزود: بر اساس این ماده، کارفرماهایی که ایثارگران را استخدام کنند علاوه بر اینکه تا پنج سال از پرداخت مالیات معاف هستند 100 درصد حق بیمه ایثارگران و 75 درصد حقوق آنها نیز از سوی این بنیاد شهید و امور ایثارگران پرداخت می شود.
رستمیان با بیان اینکه این بنیاد با هدف تشویق کارفرمایان به جذب ایثارگران آمادگی کامل برای اجرای این ماده از قانون ایثارگری را دارد، تاکید کرد: به علت نبود ظرفیت لازم در استان نظیر کارخانه های بزرگ تولیدی زمینه اشتغال ایثارگران با اجرای این ماده به صورت مطلوب فراهم نشده است.
وی علت دیگر اجرای محدود این ماده از قانون را گرایش ایثارگران به اشتغال های دولتی اعلام کرد و گفت: در صورت استقبال ایثارگران و از طرفی توسعه صنایع تولیدی در استان این طرح نقش مهمی در کاهش نرخ بیکاری جامعه هدف این نهاد خواهد داشت.
به گزارش ایرنا، استان ایلام در دوران هشت سال دفاع مقدس سه هزار شهید، 10 هزار جانباز و 332 آزاده تقدیم اسلام و انقلاب کرده است.
بیش از 50 هزار نفر در استان ایلام اکنون به عنوان جامعه هدف بنیاد شهید از خدمات این نهاد برخوردارند، بر اساس اعلام بنیاد شهید و امور ایثارگران استان ایلام چهار هزار نفر از جامعه ایثارگری استان بیکار هستند.
خبرنگار: آزاده خرم ** انتشار دهنده: مجید سلیمانی
7177/9102
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.