دکتر راضی ناصری فر روز دوشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا اظهار کرد: دانشگاه علوم پزشکی ایلام در ردیف 10 دانشگاه برتر در سامانه یکپارچه بهداشت از نظر دریافت حداقل یک بار خدمت بهداشتی در کشور است.
وی افزود: پرونده الکترونیک سلامت مبتنی بر شناسه کد ملی است که برای هر فرد ایجاد می شود و همه اطلاعات مربوط به سلامت شخص از تولد تا پس از مرگ در آن ثبت می شود.
دکتر ناصری فر تاکید کرد: با استفاده از رمز عبور و الزامات لازم در زمینه حفظ حریم شخصی، امکان دسترسی به این اطلاعات توسط فرد، بهورز، مراقبان سلامت، پزشک معالج و یا سایر افراد ذی صلاح مطابق با سطح دسترسی تعریف شده در سراسر کشور ایجاد شده است.
معاون بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی ایلام یادآور شد: 43 درصد جمعیت شهری و 100 درصد جمعیت روستایی و عشایری این استان از حداقل یکبار خدمت در سیستم بهداشت برخوردار شده اند.
دکتر ناصری فر گفت: تعداد کاربران این سامانه یک هزار و 79 نفر است که از این تعداد 98 نفر پزشک، 103 نفر ماما، 211 نفر بهورز، 248 نفر مراقب سلامت و مابقی نیز کارشناسان بهداشتی هستند.
وی با بیان اینکه در برنامه سیب 2 هدف ثبت اطلاعات و ارائه خدمت است، اضافه کرد: به این منظور باید ابتدا ثبت اطلاعات در سامانه انجام شود تا امکان ارائه خدمات بهداشتی به جمعیت تحت پوشش فراهم شود.
دکتر ناصری فر عمده ترین مشکل اجرای این طرح را نبود زیرساخت های ارتباطی مانند اینترنت در مناطق روستایی و دور افتاده اعلام کرد و افزود: با رایزنی های انجام شده هم اکنون 747 سیستم ثبت اطلاعات در تمامی مراکز و خانه های بهداشت دانشگاه راه اندازی شده و پوشش اینترنتی مناطق شهری نیز به 100 درصد و در نقاط روستایی به 60 رسیده است.
معاون بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی از تمامی کسانی که موفق به تشکیل پرونده الکترونیک سلامت نشده اند، خواست با مراجعه حضوری به یکی از مراکز بهداشت استان ایلام و تنها با ارائه کد ملی نسبت به تشکیل پرونده الکترونیکی سلامت برای خود و اعضای خانواده اقدام کنند.
خبرنگار: معصومه امیدی ** انتشار دهنده: مجید سلیمانی
6032/9102
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.