حیدر علی حسینی روز شنبه در گفت وگو با خبرنگار ایرنا افزود: ملکشاهی با برخورداری از اقلیم مناسب یکی از شهرستان هایی است که در زمینه باغداری از وضعیت بسیار مطلوبی برخوردار است.
وی اظهار کرد: بیش از یک هزار و 600 نفر از جمعیت 22 هزار نفری شهرستان ملکشاهی هم اکنون در زمینه باغداری فعالیت می کنند و با توجه به ویژگی ها و استعداد این منطقه در پرورش میوه این روند نیز رو به افزایش است.
مدیر جهاد کشاورزی ملکشاهی تاکید کرد: این شهرستان دارای 740 هکتار انواع باغ های مثمر همچون هلو ، انگور ، گردو ، شلیل و زردآلو است که از این مقدار 240 هکتار آن به انواع درختان هسته دار از جمله هلو اختصاص دارد که برداشت آن از هم اکنون آغاز شده است.
حسینی تاکید کرد: سال گذشته یک هزار و 500 تن انواع میوه در این شهرستان برداشت شد و پیش بینی می شود تا پایان فصل برداشت امسال یک هزار و 500 تن انواع میوه به ارزش 60 میلیارد ریال تولید و روانه بازار مصرف استان شود.
وی اضافه کرد: 50 هکتار از اراضی آبی این شهرستان نیز به کشت سبزی و صیفی اختصاص دارد که پیش بینی می شود امسال 520 تن محصول به ارزش 13 میلیارد ریال از این اراضی برداشت شود.
وی با اشاره به حمایت های دولت از باغداران این شهرستان یادآور شد: جهاد کشاورزی با اعطای تسهیلات بلاعوض، پرداخت 90 درصد هزینه اجرای طرح های نوین آبیاری ، احداث ایستگاه های پمپاژ و خط انتقال آب در سایت های باغداری بالای 10 هکتار، حمایت های مناسبی برای توسعه باغداری در شهرستان انجام داده است.
به گزارش ایرنا، شهرستان 22 هزار نفری ملکشاهی در 35 کیلومتری جنوب ایلام قرار دارد و به لحاظ موقعیت جغرافیایی، آب و هوایی مناسب و مناطق کوهستانی مستعد توسعه باغات است که یکی از ظرفیت های مهم برای تولید و اشتغال محسوب می شود و نقش ویژه ای در سبد درآمدی و معیشتی خانوارهای این شهرستان دارد.
خبرنگار: روح الله احمدی * انتشار دهنده: شهریار حیدری فر
7179/6034
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.