رضا امیدی روز چهارشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا با بیان اینکه حدود 90 درصد درآمد مالیاتی پیش بینی شده سال 95 در این استان وصول شده است، اظهار کرد: مبلغ درآمد مالیاتی وصول شده در استان یک هزار و 420 میلیارد ریال است که از در آمد مالیاتی سال 94 (یک هزار و 350 میلیارد ریال) بیشتر است.
وی به درآمد ابرازی و اعلام آن که موجب معافیت مالیاتی از سوی واحدهای تولیدی و معدنی و اشخاص می شود نیز اشاره کرد و افزود: صاحبان واحدها و اشخاص حقیقی به این مورد توجه نمی کنند و مالیات خود را به صورت غیر واقعی اعلام می کنند.
امیدی تاکید کرد: برای برخورداری از معافیت های مالیاتی علاوه بر تسلیم اظهار نامه باید ورشکستگی، چک برگشتی و تعطیلی واحد یا غیر فعال بودن شرکت نیز اعلام شود.
وی یادآور شد: مالیات مودیان اگر قطعی شود برای اعتراض باید از طریق وزارتخانه پیگیر آن باشند زیرا تنها مورد قابل بخشش از سوی امور مالیاتی استان ایلام بخش جرائم غیر از ماده 98 است که قابل تخفیف هستند.
امیدی گفت: پرداخت مالیات یکی از شاخص های اصلی توسعه اقتصادی است که منجر به توزیع مجدد ثروت، تامین هزینه های جاری و بخشی از هزینه های آموزشی، بهداشتی و عمرانی دولت می شود.
وی اضافه کرد: پرداخت به موقع و به حق مالیات نقش مهمی در گسترش رفاه و توسعه کشور و استان دارد که باید مد نظر همه افراد باشد.
به گفته وی، در زمان های مشخصی مودیان مالیاتی مهلت پرداخت و تسلیم اظهار نامه مالیاتی به امور مالیاتی دارند که مهمترین آنها 31 یا پایان هر ماه است که برای ارائه لیست حقوق و پرداخت حقوق همان ماه بشمار می رود.
وی ادامه داد: همچنین 31 خرداد آخرین مهلت تسلیم اظهار نامه مالیات عملکرد سال 95 صاحبان مشاغل از طریق سامانه www.tax.gov.ir است که ماه گذشته به اتمام رسید و اکنون 31 تیرماه آخرین مهلت تسلیم اظهار نامه مالیات عملکرد 1395 اشخاص حقوقی و صاحبان املاک استیجاری است.
وی تاکید کرد: در صورتی که مودی از ارائه اظهارنامه مالیاتی در مهلت قانونی و مطابق مقررات خودداری کند، سازمان امور مالیاتی کشور نسبت به تهیه اظهارنامه مالیاتی بر اساس فعالیت و اطلاعات اقتصادی کسب شده مودیان از طرح جامع مالیاتی و مطالبه مالیات متعلق به موجب تشخیص مالیات اقدام می کند.
امیدی یادآور شد: همه اشخاص حقیقی و حقوقی باید نسبت به پرداخت به موقع مالیات و زمان تسلیم اظهار نامه ها توجه داشته باشند زیرا همه ساله یکی از موارد، حساب های مالی پرداخت مالیات است که بی توجهی و عدم تسلیم اظهار نامه حتی در صورت معافیت مالیاتی مشمول جرائم می شوند.
خبرنگار: ناهید ابراهیمی ** انتشار دهنده: مجید سلیمانی
7177/9102
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند
نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.