به گزارش روز سه شنبه ایرنا از روابط عمومی شرکت توسعه منابع آب و نیروی ایران، مقرر شده است تا نیروگاه تلمبه ذخیره ای سیمره از طریق مشارکت بخش دولتی و خصوصی PPP به روش BOT (ساخت، بهره برداری و واگذاری) اجرا شود.
در این راستا با اعلام فراخوان بین المللی از کلیه اشخاص حقوقی اعم از نهادهای متولی امر سرمایه گذاری، بانک ها، هلدینگ های سرمایه گذاری، سرمایه گذاران خارجی، دفاتر نمایندگی نهادهای مالی بین المللی در تهران دعوت شده است تا جهت اطلاع از شرایط طرح و چگونگی مشارکت و سرمایه گذاری به نشانی اینترنتی http://fa.iwpco.ir/Seimare/investment.aspx مراجعه نمایند.
براساس این گزارش، طرح نیروگاه تلمبه ذخیره ای سیمره در استان ایلام، 35 کیلومتری دره شهر، روستای چشمه شیرین واقع شده است.
نیروگاه تلمبه ذخیره ای سیمره مشتمل بر سد بالادست به ارتفاع تقریبی 75 متر و نیروگاه تلمبه ذخیره ای به ظرفیت 400 مگاوات است.
به گزارش ایرنا، سد سیمره در بخش هندمینی از توابع شهرستان بدره احداث شده است، مطالعات اجرایی آن با هدف تولید انرژی برق آبی در سال 1372 آغاز شد و سرانجام اوایل سال جاری (95) در مدار بهره برداری قرار گرفت.
سد سیمره بر روی رودخانه سیمره در تنگه ای به نام کف نیلا با هدف تولید انرژی برق آبی به میزان 804 گیگاوات ساعت، کنترل جریان سطحی رودخانه، تامین حق آبه پایین دست و کنترل طغیان های رودخانه ساخته شده است.
با وجود ایرادهایی که به سد سازی ها در کشور وارد است می توان مزایای بی شماری را نیز برای آنها برشمرد تولید برق، در اختیار نهادن حجم انبوهی آب برای مصارف کشاورزی، کنترل آب رودخانه و جلوگیری از طغیان فصلی آن و ایجاد پدیده های جدید گردشگری از جمله این فواید است.
دریافت و انتشار دهنده: مجید سلیمانی
9102
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.