حجت الاسلام علی چراغی پور روز سه شنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا اظهار کرد: در استان ایلام 480 مسجد و حسینیه وجود دارد و بواسطه نقش بی بدیل و حیاتی مساجد به عنوان پایگاه آموزشی در جامعه اسلامی، تقویت و گسترش پایگاه های فرهنگی هنری می تواند نقش بسزایی در تشویق و ترغیب جوانان به انجام کارهای فرهنگی و حمایتی ایفا کنند.
وی افزود: هم اکنون 288 کانون فرهنگی و هنری در مناطق مختلف این استان فعالیت دارند که 10 کانون در شهرستان بدره قرار دارد و مقرر شده امسال 12 سهمیه جدید برای ایجاد کانون نیز به این شهرستان اختصاص یابد.
حجت الاسلام چراغی پور تاکید کرد: نشریه اوج با مسئولیت جعفر ولیزاده متعلق به کانون فرهنگی هنری روستای گچ کوبان شهرستان بدره توانسته به عنوان نشریه برتر کشور انتخاب شود که نشان از توانایی و استعداد مناسب فرهنگی در این شهرستان است لذا برنامه ریزی کرده ایم با گسترش پایگاه ها، نسبت به جذب جونان و نوجوانان و شناسایی استعدادهای جدید اقدام کنیم.
مسئول دبیرخانه کانون های فرهنگی هنری مساجد استان ایلام در مورد پیشینه تاسیس این کانون ها یادآور شد: کانون های فرهنگی هنری مساجد در سال 1372 طی مصوبه شماره 302 شورای عالی انقلاب فرهنگی تاسیس شدند و سپس وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی مطابق این مصوبه نسبت به تاسیس ستاد عالی و همچنین کانون ها در سطح مساجد کشور اقدام کرد.
وی در مورد اهداف تشکیل این کانون ها گفت: تبلیغ، گسترش و تعمیق فرهنگ روح بخش اسلام و تاکید بر آرمان ها و ارزش های فرهنگ اسلامی، مباشرت و مشارکت جوانان و نوجوانان در امور فرهنگی و اجتماعی و عمومی شدن عرصه های فرهنگی هنری و علمی از جمله اهداف مهم تشکیل این کانون ها است.
حجت الاسلام چراغی پور اضافه کرد: زمینه سازی برای حضور فعال نوجوانان و نیروهای متعهد در عرصه فعالیت های فرهنگی و هنری و شناسایی و تربیت استعدادهای درخشان، غنی سازی اوقات فراغت گروه های هدف و ترویج فرهنگ بسیج نیز از دیگر اهداف کانون های فرهنگی و هنری مساجد است.
وی با اشاره به تنوع فعالیت ها در کانون ها ی فرهنگی هنری مساجد افزود: پاسخگویی به شبهات دینی و اخلاقی، تشکیل هسته های ایمانی، حمایت از گروه های فرهنگی فعال، ایجاد نهضت قرآن آموزی، ترویج فرهنگ ولایت مداری و همچنین انجام فعالیت های مختلف هنری، علمی و ورزشی در کانون ها می تواند زمینه رشد و تعالی نوجوانان و جوانان در روستاها و شهرها را فراهم آورد.
وی در مورد فعالیت های مکمل برای امور فرهنگی اظهار کرد: ترویج فرهنگ کتابخوانی با استفاده از 85 کتابخانه مخزن دار در استان که بیش از 43 هزار عضو دارند از مهمترین برنامه های فرهنگی جاری است.
مسئول دبیرخانه کانون های فرهنگی هنری مساجد استان ایلام یادآور شد: در بازه زمانی 10 تیر تا 10 شهریور طرح اوقات فراغت با عنوان «آسمانی ها» در سطح 255 کانون فرهنگی هنری مساجد روستایی و شهری این استان در حال برگزاری است که انتظار می رود حدود 20 هزار نفر از جوانان و نوجوانان از کلاس های مختلف در این طرح استفاده کنند.
بدره با حدود 15 هزار نفر جمعیت در 87 کیلومتری ایلام قرار دارد و دارای دو بخش مرکزی و هندمینی است.
خبرنگار: ناهید ابراهیمی ** انتشار دهنده: مجید سلیمانی
7177/9102
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.