به گزارش ایرنا، سهیلا ملکشاهی روز یکشنبه در نشست مشترک خبری مدیران سازمان تامین اجتماعی استان ایلام به مناسبت هفته تامین اجتماعی اظهار کرد: مهم ترین ماموریت سازمان تامین اجتماعی ایجاد امنیت اجتماعی در جامعه است و وظیفه آن تامین معاش و حمایت از بیمه شدگانی است که بر اثر بیماری، بیکاری، از کارافتادگی یا بازنشستگی قادر به ادامه فعالیت نیستند.
وی یاداوری کرد: با توجه به جمعیت 250 هزار نفری تحت پوشش این سازمان در استان ایلام متوسط هزینه تعهد بلند مدت و کوتاه مدت خدمات به این افراد ماهانه 140 میلیارد ریال است.
وی با بیان اینکه فراهم ساختن خدمات و حمایت از این افراد از وظایف این سازمان است، گفت: سازمان تامین اجتماعی استان ایلام به نیمی از جمعیت استان به میزان 250 هزار نفر بیمه شده اصلی و تبعی با 191 پرسنل در بخش بیمه ای و درمان در حال خدمت رسانی هستند.
مدیرکل تامین اجتماعی استان ایلام یادآور شد: در بخش بیمه ای از جمله خدمات این سازمان پرداخت بیمه نقدی و غیر نقدی مستمری بگیران، کمک هزینه عائله مندی، اولاد، عیدی، بن به مستمری بگیران از کار افتاده، فوتی و بازنشسته، پرداخت غرامت دستمزد ایام بیماری، بارداری، بیکاری و ... است.
ملکشاهی به بیمه شدگان خاص اشاره کرد و افزود: این بیمه شدگان شامل کارگران ساختمانی هستند که 20 درصد بیمه مربوط به حق کارفرما بصورت کمک دولت پرداخت می شود و تنها هفت درصد آن را کارگران پرداخت می کنند.
وی با بیان اینکه کارگران ساختمانی در استان ایلام 12 هزار و 700 نفر هستند، ادامه داد: 500 نفر دیگر به این تعداد افزوده می شود همچنین 500 مجوز نیز برای افرادی که دارای مهارت فنی و در کار ساخت و ساز اشتغال دارند و از آنجا که رابطه خاصی با کارفرما ندارند دولت 20 درصد حق بیمه آنها را تقبل کرده است.
وی اعلام کرد: این سازمان در سال های گذشته به منظور حمایت از کارفرمایان و دستور رهبر معظم انقلاب در بحث بخشودگی جرائم همچنین حمایت از تولید و اشتغال 430 کارگاه مورد بخشودگی جرائم قرار گرفته است و بدهی کارفرمایان نیز تقسیط شد.
ملکشاهی با بیان اینکه میزان بخشودگی جرائم تاکنون 20 میلیارد ریال است، گفت: در راستای اقتصاد مقاومتی بمنظور ارتقا سطح کمی و کیفی خدمات ارائه شده و افزایش رضایتمندی مخاطبان سازمان تامین اجتماعی اقدام به انجام خدمات الکترونیکی نموده که منجر به اجرای اقتصاد مقاومتی شده و باعث حذف بعضی از هزینه ها و راحتی خدمات رسانی شده است.
مدیر کل تامین اجتماعی استان ایلام یادآور شد: 73 درصد کارگاه ها در سطح استان لیست های حق بیمه خود را بصورت الکترونیکی واریز می کنند.
وی ابلاغ اوراق مطالباتی بصورت الکترونیکی که حدود 56 درصد عملیاتی شده است، تشکیل پرونده الکترونیکی که در دست اقدام و برای بیمه شدگان جدید الورود عملیاتی شده است را از دیگر اقدامات این سازمان اعلام کرد.
به گزارش ایرنا، نشست مشترک خبری مدیران سازمان تامین اجتماعی استان ایلام روز یکشنبه با حضور مدیر کل تامین اجتماعی استان و مدیر درمان سازمان تامین اجتماعی و جمعی از اصحاب رسانه و خبرگزاری ها در سالن اجتماعات تامین اجتماعی ایلام برگزار شد.
خبرنگار: لیلی خاکی** انتشار دهنده : شهریار حیدری فر
7180/6034
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.