هادی شیرخانی روز شنبه در گفت و گویی اظهار کرد: مصرف برق با گرم شدن هوا افزایش می یابد و تلاش این است که بدون کمترین مشکل روزهای گرم تابستان سپری شود که این امر نیازمند همکاری مردم و صرفه جویی در مصرف بر ق است.
وی افزود: بیشترین میزان مصرف برق روزانه این استان در روزهای اوج مصرفی تابستان به طور معمول تا 300 مگاوات بوده که این شاخص در روزهای اخیر از 341 مگاوات در استان نیز فراتر رفته است.
مدیرعامل شرکت توزیع نیروی برق ایلام تاکید کرد: هم اکنون مصرف برق استان در حال سبقت گرفتن از تولید است که در این خصوص اگر مردم صرفی جویی نکنند و این روال ادامه پیدا کند، قطعی برق در استان وجود دارد.
شیرخانی یادآور شد: اگر مردم تنها پنج درصد صرفه جویی در مصرف برق داشته باشند در هیچ جا قطعی برق رخ نمی دهد و اگر میزان صرفه جویی به 20 درصد مصرف کنونی برسد 40 درصد در بهای قبض آنها صرفه جویی خواهد شد.
وی با اشاره به راهکارهای کاهش مصرف برق گفت: خاموش کردن لامپ‌های اضافی، استفاده از دور کند در کولرهای آبی، تنظیم دمای کولر بین 23 تا 25 درجه سانتی‌گراد، هنگام استفاده از کولر یا وسایل سرمایشی، تا حد امکان از لوازم پرمصرف برقی مانند اتو، لباسشویی، ظرف‌شویی و جارو برقی به ‌طور همزمان بویژه در ساعت های اوج بار استفاده نشود.
مدیرعامل شرکت توزیع نیروی برق ایلام اضافه کرد: مردم استان برای بهره مندی همگان از برق، مدیریت مصرف را به ویژه در ساعت های اوج بار در دستور کار خود قرار دهند و با صرفه جویی در مصرف، صنعت برق را برای ارائه خدمت بهتر و تامین برق پایدار یاری رسانند.
بیش از 200 هزار مشترک از خدمات شرکت توزیع نیروی برق ایلام بهره مند هستند.

 

46

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

  • کدخبر: 695843
  • منبع: khabaronline.ir
  • نسخه چاپی

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.