مجتبی میهن پرست روز شنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا اظهار کرد: بر این اساس دمای هوا در مناطق گرمسیری استان بین 50 تا 51 در جه سانتیگراد و در مناطق سردسیر بین 39 تا 41 درجه سانتیگراد در نوسان است و روزهای دوشنبه و سه شنبه نسبت به امروز یک تا 2 درجه دما افزایش می یابد.
وی افزود: افزایش کم سابقه گرما از دوشنبه هفته گذشته آغاز شد و تا 10 روز ادامه دارد که پیش بینی می شود بعد از چهارشنبه دمای هوا بین 2 تا سه درجه کاهش یابد.
میهن پرست یادآور شد: از سویی به علت تغذیه رطوبتی از عرض های جنوبی، شرجی شدن منطقه و ابرناکی نیز مورد انتظار است که در مناطق مرتفع بارش های خفیف و پراکنده رخ دهد.
وی دمای هوای امروز در مناطق مرتفع ییلاقی استان حداقل 24 و حداکثر 39 درجه سانتیگراد، روزیکشنبه را صاف تا قسمتی ابری گاهی وزش باد و غبار رقیق با دمای حداکثر 40 درجه و حداقل 24 درجه سانتیگراد و روز دوشنبه را صاف تا قسمتی ابری گاهی وزش باد با حداکثر 41 درجه و حداقل 24 درجه سانتیگراد در شهر ایلام پیش بینی کرد.
وی در خصوص رفتارها و اقدام های ضروری و توصیه شده متناسب با این میزان دمای هوا تاکید کرد: لازم است در خصوص مصرف بهینه آب و برق همه بخش های عمومی و خانگی رعایت کنند .
وی همچنین بر اهمیت مراقبت پیشگیرانه از بروز آتش سوزی در جنگل ها و مراتع و نیز لزوم خودداری عموم افراد به خصوص کودکان وکهنسالان از تردد در ساعات گرم روز تاکید کرد.
به گزارش ایرنا، موج جدید گرما از هفته گذشته هوای این استان را در گرفت و و دمای هوای استان ایلام از روز سه شنبه گذشته تا چهارشنبه هفته جاری نسبت به روزهای ابتدایی هفته بین 2 تا سه درجه افزایش دارد.
همچنین هفته گذشته نیز دمای هوای استان ایلام بین 6 تا هشت درجه سانتیگراد نسبت به دمای معمول تیرماه افزایش یافت به گونه ای که این افزایش دما موجب تعطیلی زودهنگام ادارات شد.
هفته گذشته دمای هوا در مناطق گرمسیری مهران و دهلران 52 و در نقاط سردسیر و کوهستانی 43 درجه سانتیگراد ثبت شد.
خبرنگار: لیلی خاکی** انتشار دهنده : شهریار حیدری فر
7180/6034
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند
نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.