نماینده تام الاختیار سازمان سنجش در استان ایلام به خبرنگار ایرنا گفت: به طور دقیق 11 هزار و 962 داوطلب در این استان در کنکور شرکت می کنند که شش هزار و 923 نفر آنان را دختران و پنج هزار و 39 نفر را نیز پسران تشکیل می دهند.
مصطفی نعمتی روز پنجشنبه اضافه کرد: گروه آزمایشی علوم تجربی با هشت هزار و 674 نفر بیشترین داوطلب و گروه آزمایشی هنر با 277 نفر کمترین داوطلب را در این استان دارند.
وی یادآور شد: همچنین شهرستان ایلام با پنج هزار و 291 نفر بیشترین داوطلب و شهرستان مهران با 251 نفر کمترین داوطلب را دارد.
معاون آموزشی دانشگاه ایلام و نماینده تام الاختیار سازمان سنجش در استان ایلام افزود: آزمون کنکور برای گروه­ های آزمایشی علوم ریاضی و فنی و علوم انسانی صبح امروز و گروه آزمایشی هنر بعد از ظهر امروز (پنجشنبه) و گروه های آزمایشی علوم تجربی و زبان های خارجی نیز صبح و عصر فردا (جمعه) برگزار می شود.
نعمتی اظهار کرد: تمامی 10 شهرستان استان دارای حوزه برگزاری کنکور هستند و در مرکز استان نیز امروز تنها در 2 حوزه دانشگاه ایلام شامل دانشکده ادبیات و فنی مهندسی این آزمون برگزار می شود اما فردا بدلیل حجم بالای داوطلبان گروه آزمایشی علوم تجربی علاوه بر دانشگاه ایلام، دانشگاه پیام نور و موسسه آموزش عالی باختر نیز حوزه برگزاری کنکور هستند.
به گزارش ایرنا، چهل و هفتمین دوره آزمون سراسری به منظور پذیرش دانشجو برای دوره های روزانه، شبانه (نوبت دوم)، نیمه حضوری، مجازی، پردیس خودگردان دانشگاه ها و موسسات آموزش عالی، دانشگاه پیام نور، موسسات آموزش عالی غیر انتفاعی و غیر دولتی، پردیس های دانشگاه فرهنگیان و دانشگاه تربیت دبیر شهید رجایی و کدرشته های با آزمون دانشگاه آزاد اسلامی برگزار می شود.
ثبت‌نام در آزمون سراسری سال ۹۶ از ۱۹ بهمن ماه سال گذشته آغاز شد و با احتساب تمدید و فرصت مجددی که برای داوطلبان در نظر گرفته شد، تعداد ۹۳۰ هزار و ۲۰۸ داوطلب ثبت نام کردند که از این تعداد ۵۴۸ هزار و ۴۳۴ نفر (58.96 درصد) زن و ۳۸۱ هزار و ۷۷۴ نفر (41.04 درصد) مرد هستند.
آمار داوطلبان ثبت نام کننده در آزمون سراسری سال ۹۶ نسبت به آمار سال ۹۵ که ۸۶۰ هزار و ۴۳۷ نفر بود، ۶۹ هزار و ۷۷۱ نفر (7.5 درصد) بیشتر شده است.
به گفته مشاور عالی سازمان سنجش، پس از تصحیح برگه های آزمون سراسری به صورت ماشینی، نتیجه اولیه به صورت کارنامه تنظیم و در دهه دوم مردادماه ۹۶ بر روی سایت سنجش منتشر می شود و نتایج نهایی آزمون سراسری 96 نیز شهریورماه امسال اعلام خواهد شد.
استان ایلام در مجموع 36 دانشگاه و موسسه آموزش عالی دارد که 40 هزار دانشجوی مقاطع گوناگون در آن تحصیل می کنند.
خبرنگار: معصومه امیدی ** انتشار دهنده: مجید سلیمانی
6032/9102
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند
نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.