بخشدار کلات مورموری روز دوشنبه در حاشیه این مراسم به خبرنگار ایرنا گفت: برای طراحی، اجرا، زیرسازی، آسفالت، خط کشی و علامتگذاری این مسیر 10 کیلومتری صعب العبور، 150 میلیارد ریال از محل اعتبارهای ملی و استانی هزینه شده است.
حجت هادیزاده اظهار کرد: با بهره برداری از مسیر جاده گچ زاغ، ضمن تسهیل رفت و آمد مردم در این مسیر، 12 پیچ خطرناک و غیر استاندارد از جاده آبدانان به دهلران نیز حذف شد تا رفت و آمد مردم از این جاده بین شهرستانی در آرامش و امنیت انجام شود.
مسئول اداره حمل و نقل و نگهداری راه های آبدانان نیز گفت: به منظور تامین سلامت مسافران و جلوگیری از هر گونه حوادث رانندگی، 360 تابلو هشدار دهنده راهنمایی و رانندگی در مسیر یاد شده نصب گردید و این مسیر از امروز بطور رسمی زیر بار ترافیک قرار گرفت.
رحیم رشیدی افزود: پیش از بهره برداری از مسیر گچ زاغ، به علت استفاده از مسیر خطرناک و دره عمیق و غیر استاندارد گندم دول و لزوم عبور از پیچ های خطرناک، جاده کم عرض، ریزش کوه و سیلاب های مخرب در فصل بارندگی، شاهد اتفاقات ناگوار و حوادث رانندگی در این مسیر و تلفات جانی و خسارت های مالی مسافرین بودیم.
به گفته وی، با راه اندازی قطعه گچ زاغ، مسیر آبدانان به دهلران خطر تصادفات رانندگی نیز کاهش می بابد و به همین مناسبت، بهره برداری از آن با استقبال و شادی مردم منطقه کلات مورموری مواجه شد.
به گزارش ایرنا، گردنه 10 کیلومتری گچ زاغ در 150 کیلومتری جاده آبدانان به دهلران قرار دارد و روزانه صدها وسیله نقلیه حامل بار و مسافر از آن عبور می کنند، احداث و بهره بر داری از این مسیر یکی از مطالبات اساسی مردم منطقه بود.
خبرنگار: سید حرمت الله موسوی مقدم ** انتشار دهنده: مجید سلیمانی
7174/9102
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.