به گزارش ایرنا، سردار سید صادق حسینی روز دوشنبه در همایش تجلیل از فعالان فرهنگ دفاع مقدس استان ایلام اظهار کرد: دشمنان انقلاب و نظام به دنبال ایجاد هجمه و جدایی بین اعتقادات و سیاست ایران اسلامی هستند در حالیکه این نظام از همان ابتدای شکل گیری بر اساس این دو رکن پایه گذاری شد.
به گفته وی، دفاع مقدس با بهره گیری از مبانی دینی و سیاسی به پیش می رفت و اکنون این دو پایه انقلاب مورد آماج حمله دشمنان قرار گرفته است.
وی افزود: برای مقابله با هجمه های دشمنان و نیز ماندگاری ارزش ها و اهداف دفاع مقدس باید هنرمندان، نویسندگان و رسانه های جمعی آثار فرهنگی و هنری فاخر و ارزشمند در حوزه دفاع مقدس و همراه با نوآوری خلق کنند.
سردار حسینی با بیان اینکه دستاوردها و تجربیات جنگ تحمیلی برای ایران اسلامی ارزشمند و گرانبها بود، تاکید کرد: کشور ما در سایه دفاع مقدس به عزت و قدرت بین المللی و افزایش دانش در زمینه های مختلف نظامی، دفاعی و عملی دست پیدا کرد.
وی یادآور شد: هر چند ارتباط معقول با دیگر کشورهای دنیا امری اجتناب ناپذیر است اما ایران اسلامی باید با حفظ عزت و اقتدار خود و با تکیه به منابع و ظرفیت های داخلی چشم امید به کمک کشورهای خارجی و به خصوص غربی ها و در راس همه آنها آمریکا نداشته باشد.
وی افزود: باید همواره با بصیرت و بینش و آمادگی کامل هجمه ها و برنامه های دشمنان برای دسیسه چینی علیه ایران اسلامی را رصد و در برابر توطئه های فریبنده دشمنان با بصیرت عمل کنیم.
فرمانده سپاه حضرت امیرالمومنین (ع) استان ایلام اضافه کرد: فرهنگ غنی و ارزشی دفاع مقدس به عنوان یک هویت اصیل باید برای قرن ها و سده های متمادی و در بین نسل های آینده ماندگار و تازه بماند.
مدیرکل بنیاد حفظ آثار و نشر ارش های دفاع مقدس استان ایلام هم در این همایش گفت: باید فرزندان این آب و خاک در آینده به افتخارات و ارزش های دفاع مقدس آگاه باشند و بدانند روزگاری در این سرزمین چه اتفاقی افتاد و چه کسانی برای حفظ آن جانفشانی کردند.
سرهنگ محمدرضا شرف بیانی افزود: باید از همه امکانات و منابع به منظور ماندگار کردن فرهنگ دفاع مقدس و حفظ آن برای نسل های دورتر استفاده کرد و هر لحظه از دفاع مقدس را یک سوژه ناب برای پیگیری و خلق اثر ناب و بدیع دانست.
سرهنگ شرف بیانی با تاکید بر این نکته که تمام گفتمان های ما باید حول محور دفاع مقدس و ترویج این فرهنگ باشد، اظهار کرد: از جمله مشکلات ما در حوزه دفاع مقدس نبود تراوش های فکری و ایده پردازی و نیز عملیاتی نکردن طرح ها وبرنامه ها در این حوزه است.
به گزارش ایرنا، این همایش با حضور جمعی از خانواده های معظم شاهد وایثارگر، راویان راهیان نور و مسئولان دستگاه های اجرایی در سالن همایش های بنیاد حفظ آثار و نشر ارزش های دفاع مقدس برگزار شد و در پایان این همایش از فعالان حوزه دفاع مقدس تقدیر شد.
رونمایی از 22 جلد کتاب منتشر شده در سال 95 با موضوع دفاع مقدس از دیگر برنامه های جانبی این همایش بود همچنین از خبرنگاران و فعالان حوزه راهیان نور و دفاع مقدس با اهدای لوح و هدایایی تقدیر بعمل آمد.
خبرنگار: زهرا موسوی ** انتشار دهنده: مجید سلیمانی
7172/9102
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.