عباس سرتنگی روز دوشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا اظهار کرد: پیش بینی می شود تا پایان فصل زارعی جاری هفت هزار تن گندم از کشاورزان این شهرستان خریداری شود.
وی افزود: سال گذشته هشت هزار تن گندم از کشاورزان ایوانی خریداری شد اما امسال بدلیل تاخیر در کاشت و تاخیر در بارندگی میزان کمتری گندم خریداری و ذخیره سازی می شود.
سرتنگی یادآور شد: در سال زراعی جاری برای تحویل گرفتن محصولات کشاورزان چهار مرکز خرید گندم و جو شامل کل کل، زرنه، کلان و شرکت آرد سهندیس ایوان در نظر گرفته شده و 30 دستگاه کمباین برداشت محصول کشاورزان را بر عهده دارند.
وی با بیان اینکه سیلوها و فضاهای انبار روباز نگهداری گندم برای ذخیره محصول گندم در حال استفاده هستند، تاکید کرد: یک سیلو با ظرفیت 2 هزار تن برای ذخیره محصولات کشاورزی وجود دارد و سایر فضاهای مورد استفاده روباز هستند.
سرتنگی با اشاره به اینکه مطالبات گندمکاران زودتر و در اسرع وقت به کشاورزان پرداخت می شود، افزود: برای تسهیل در عملیات خرید گندم از گندمکاران کار نظارت بر هزینه های برداشت، توزیع و فعالیت کمباین داران، آمادگی مراکز خرید، حمل و نقل و تخلیه محصولات کشاورزی انجام می شود.
وی اضافه کرد: نرخ تضمینی و تعیین شده برای خرید هر کیلوگرم گندم دروم 13 هزار و 300 ریال و گندم معمولی 13 هزار ریال در نظر گرفته شده و به روز مطالبات کشاروزان گندم کار پرداخت می شود.
به گزارش ایرنا، مجموع اراضی کشاورزی شهرستان ایوان 22 هزار هکتار است که سه هزار هکتار آن آبی و مابقی اراضی دیم است.
44 هزار هکتار از اراضی کشاورزی استان ایلام کشت گندم آبی و بخش قابل ملاحظه ای از این اراضی به گستره 80 هزار هکتار به کشت گندم دیم اختصاص دارد.
سال زراعی 95 - 94 به خاطر بارندگی های مطلوب و موثر برای نخستین بار 265 هزار تن ارقام مختلف گندم از کشاورزان این استان خریداری شد.
40 مرکز خرید در سراسر استان ایلام وظیفه خرید ارقام مختلف گندم را بر عهده دارند که از این تعداد 9 مرکز ملکی و متعلق به شرکت غله و امور بازرگانی استان و 31 مرکز نیز در اختیار اداره کل تعاون روستایی به عنوان مباشر خرید گندم است.
شهرستان ایوان با 55 هزار نفر جمعیت در 35 کیلومتری شمال ایلام قرار دارد.
خبرنگار: لیلی خاکی ** انتشار دهنده: مجید سلیمانی
7180/9102
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.