«محمد رزم» در نشست خبری اظهار کرد: سال گذشته 34 هزار و 47 پرونده به چرخه رسیدگی دادسراهای استان واردشد که در این مدت به 34 هزار و 684 پرونده رسیدگی شد یعنی علاوه بر پرونده‌های وارده در سال 95 تعدادی از پرونده‌های سال‌های گذشته هم مورد رسیدگی و مختومه شده است.

وی با بیان اینکه سال گذشته 22 هزار و 459 فقره پرونده وارد دادگاه‌های حقوقی و به 24 هزار و 523 مورد پرونده رسیدگی شده است، ادامه داد: در سال 1395، بیش از 83 هزار پرونده به دادگاه‌های کیفری 1، 2 و تجدیدنظر استان واردشد که همه‌ی آن‌ها مورد رسیدگی قرار گرفتند.

رئیس کل دادگستری استان تعداد پرونده‌های وارد شده به شورای حل اختلاف را در سال گذشته 27 هزار و 942 پرونده عنوان کرد و گفت: بیش از 40 درصد پرونده‌های وارده به شورای حل اختلاف به صلح و سازش منجر می‌شوند.

رزم تصریح کرد: درمجموع طی سال گذشته 132 هزار و 95 پرونده توسط کل دادگاه‌های و دادسرای استان رسیدگی و مختومه شده است.

جرائم مهم استان ایلام به ترتیب

وی با اشاره به اینکه از این به بعد مردم در جریان رسیدگی به پرنده‌های مهم و خشن که موجب جریحه‌دار شدن افکار عمومی می‌شود، در تمام مراحل رسیدگی قرار می‌گیرند، گفت: سرقت مستوجب تعزیر، ضرب جرح عمدی، توهین، تصادف، تهدید، تخریب، تصرف عدوانی، کلاه‌برداری، مزاحمت تلفنی، حمل مواد مخدر به ترتیب جرائم استان هستند.

حبس 15 اراذل خطرناک در ایلام / 4 متجاوزان به عنف اعدام می‌شوند

وی با تأکید بر اینکه با اراذل‌واوباش در استان و مزاحمان نوامیس مردم مبارزه بی‌امان و قاطع می‌شود، خاطرنشان کرد: حکم اعدام چهار نفر از متجاوزین به ناموس مردم صادرشده و 15 اراذل نامدار و خطرناک در زندان حبس هستند.

رئیس‌کل دادگستری استان بابیان اینکه به جد پیگیری رفع اطاله دادرسی در پرنده‌های قضایی استان هستیم افزود: به دنبال افزایش نیرو قاضی و کادر اداری جهت رسیدگی سریع به پرنده و کاهش اطاله دادرسی هستیم.

وقوع 23 فقره آتش‌سوزی در استان

رزم ادامه داد: از ابتدای امسال 23 فقره آتش‌سوزی در استان به وقوع پیوسته و در این راستا افرادی دستگیر شدند و بخصوص فردی که در منطقه «مانشت» اقدام به آتش‌سوزی کرده بود اهل شهرستان سرپل استان کرمانشاه بود و با تحقیقات اطلاعاتی و امنیتی مشخص شد این فرد هیچ وابستگی به گروهک‌های تروریستی نداشته و فردی معتاد بوده است.

تحرک تروریستی در استان نداشته‌ایم

وی بابیان اینکه تاکنون جرائم ضد امنیتی و تروریستی در استان نداشته‌ایم، تصریح کرد: دستگاه‌های انتظامی، نظامی و اطلاعاتی استان به‌صورت شبانه -روز تمام امور را زیر نظر دارند و با هرگونه تحرکت ضد امنیتی برخورد قاطع می‌کنند و همچنین مرزهای استان به‌شدت تحت کنترل است.

حبس‌زدایی در دستور کار دادگستری

رزم با تأکید بر اینکه حبس زایی درست و دقیق در دستور کار دادگستری است گفت: قضات استان مجازات جایگزین حبس را در اولویت کاری خود با رعایت حق و انصاف قرار داده‌اند.

وی درباره هفته قوه قضاییه گفت: در هفتم تیرماه ددمنشان جهان خواربار دیگر از پشت بر سینه مردان خدا، خنجر زدند و کینه و نفاق منافقان کوردل، از ابتدای پیروزی انقلاب اسلامی تاکنون ادامه دارد و 17 هزار شهید ترور مدعای این نفاق و کینه دشمنان به‌نظام اسلامی است.

رزم بابیان اینکه شهید بهشتی معمار، بزرگ دستگاه قضایی کشور است، افزود: منافقین کوردل توطئه‌ها و طراحی‌های مختلف بر ضد نظام اسلامی کردند که کار نظام اسلامی را یکسره تمام کنند، اما غافل از اینکه این نظام اسلامی در دل‌وجان و اعماق وجود مردم رسوخ کرده و برخاسته از ندای الله‌اکبر ملت ایران اسلامی است.

رسانه‌ها دستگاه قضا را یاری کنند

رسانه‌ها نقش بسیار مهم و حائز اهمیتی در جامعه بر عهده ‌دارند و به‌ مثابه چشمان بیدار و آگاه جامعه محسوب می‌شوند و می‌توانند درزمینه‌های مختلف ازجمله پیشگیری و آگاهی‌بخشی حقوقی به دستگاه قضایی کمک کنند.

احضار 5 مدیر متخلف انتخاباتی به دادگاه

در ادامه «عباس گوهری» رئیس‌کل دادگاه‌های عمومی و انقلاب ایلام نیز اظهار کرد: در جریان انتخابات 130نفر به دلیل تخلفات انتخاباتی دستگیر شدند و همنیچین 5 مدیر متخلف هم به دادگاه احضار شدند.

وی بابیان اینکه پرونده متخلفین در حال رسیدگی است، خاطرنشان کرد: بدون تعارف با متخلفین برخورد خواهیم کرد.

گوهری اضافه کرد: در امر انتخابات قضات به همراه نیروهای امنیتی در محل‌های اخذ رأی حضور و در محل به جرائم رسیدگی می‌کردند.

46

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

  • کدخبر: 689859
  • منبع: khabaronline.ir
  • نسخه چاپی
نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.