به گزارش ایرنا، محمدرضا مروارید عصر شنبه در نشست شورای آموزش و پرورش استان ایلام اظهار کرد: با توجه به محدود بودن اعتبارهای دولتی باید از ظرفیت شهرداری ها، شوراهای شهر و هیات های ورزشی برای غنی سازی اوقات فراغت دانش آموزان استفاده شود.
وی در ادامه با اشاره به میزبانی این استان برای برگزاری مسابقات کشتی نونهالان کشور در مرداد ماه امسال افزود: این مسابقات ورزشی فرصت خوبی برای معرفی ظرفیت های استان ایلام است و باید به صورت آبرومند برگزار شود.
مروارید تاکید کرد: خوشبختانه همه دستگاه ها برای کمک به خوب برگزار شدن این مسابقات ورزشی اعلام آمادگی کرده اند و باید از ظرفیت و امکانات استان به نحو مطلوب در برگزاری این مسابقات استفاده کنیم.
استاندار ایلام در بخش دیگری از سخنانش به 10 تیر ماه سالروز آزاد سازی مهران نیز اشاره کرد و گفت: برای آشنایی هر چه بیشتر مردم کشور با این رویداد مهم و ماندگار در تاریخ دفاع مقدس، باید از ظرفیت و توان داخل استان بهره گرفت.
به گفته وی، دست انداکاران این حوزه باید تلاش و اهتمام جدی داشته تا این حماسه هم همچون اتفاقات مشابه در دوران دفاع مقدس در تقویم ملی درج شود تا نمود بیشتری در کشور داشته باشد.
مروارید مجهز نبودن یادمان های استان به حسینیه را از دیگر مشکلات حوزه دفاع مقدس در این استان برشمرد و گفت: اکنون سه یادمان استان نمازخانه ندارند که با پیگیری مسئولان مربوطه در داخل استان باید این فضاها مجهز شوند.
مدیرکل آموزش و پرورش استان ایلام نیز در این نشست ضمن اعلام آمادگی برای اجرای برنامه های طرح اوقات فراغت ویژه دانش آموزان مدارس گفت: 85 پایگاه پرورشی و تربیتی در مدارس استان دایر می شود.
علی بیرانوندی اظهار کرد: همچنین با مشارکت اداره کل ورزش و جوانان استان ایلام 230 پایگاه ورزشی نیز برای جذب دانش آموزان مدارس در رشته های مختلف ورزشی برپا خواهد شد.
وی یادآور شد: پیش بینی های لازم برای حضور 50 درصد دانش آموزان مقاطع مختلف تحصیلی این استان معادل 50 هزار نفر در این پایگاه های انجام شده و ظرفیت مناسب برای پر کردن اوقات فراغت دانش آموزان در این اماکن وجود دارد.
** مسابقات کشتی نونهالان کشور مردادماه به میزبانی ایلام برگزار می شود
معاون تربیت بدنی و سلامت اداره کل آموزش و پرورش ایلام نیز در این نشست از برگزاری مسابقات کشتی نونهالان کشور در مقطع متوسطه در مرداد ماه امسال به میزبانی این استان خبر داد.
ملیحه اسلامی افزود: این مسابقات 19 تا 22 مرداد در مرکز این استان برگزار می شود و در مجموع 600 ورزشکار نونهال از 30 استان کشور در آن حضور خواهند داشت.
وی اضافه کرد: مسابقات در 2 رشته آزاد و فرنگی با مشارکت فدراسیون ورزش دانش آموزی برگزار خواهد شد.
معاون تربیت بدنی و سلامت اداره کل آموزش و پرورش استان ایلام از دستگاه های مختلف اجرایی استان خواست در برگزاری این دوره همکاری و مشارکت لازم را داشته باشند
خبرنگار: آزاده خرم ** انتشار دهنده: مجید سلیمانی
9102/7171
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.