سید غلامرضا موسوی روز شنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا اظهار کرد: مدیران مدارس بر اساس فراخوان شرکت در ازمون علمی، برگزاری آزمون از افراد علاقه مند و بر اساس نتیجه ازمون انتخاب می شوند.
وی با تاکید بر دخالت ندادن گرایش های قومی و سیاسی در انتصاب مدیران مدرسه وعده داد: افراد برتر آزمون علمی به شرط نداشتن منع قانونی سال تحصیلی جدید به عنوان مدیر مدرسه های دهلران معرفی می شوند .
مدیر آموزش و پرورش دهلران با تاکید بر لزوم دسترسی عادلانه مردم به خدمات اجتماعی وفرهنگی و برخورداری از حق آموزش و پژوهش ادامه داد: در این راستا ضمن پوشش کامل خدمات آموزشی در شهر دهلران و تمامی روستاهای تابعه یک باب مدرسه عشایری در دل کوه های فاقد جاده شمال شرق دهلران با بیتوته معلم در کنار عشایر در مهر 95 تاسیس شد تا نرخ ثبت نام بالاتر از 99درصد در سطح شهرستان محقق شود.
موسوی نرخ ارتقای تحصیلی دانش آموزان را به عنوان یکی از شاخص های مهم موفقیت هر سازمان تربیتی ذکر کرد و افزود: با برنامه ریزی کارشناسان و مجاهدت علمی معلمان و عوامل اجرایی مدارس نرخ قبولی در مدارس ابتدایی دهلران بالاتر از 99 درصد، در متوسطه اول 98 درصد و در متوسطه دوم بیش از 85 درصد است.
موسوی توضیح داد: در مدارس دهلران مردودی، تکرار پایه و ترک تحصیل در دوره دبستان متوقف و در سایر دوره ها به کمترین میزان ممکن رسیده است.
رئیس آموزش و پرورش دهلران گفت: نرخ گذر تحصیلی از دوره های پایین به دوره های بالاتر در سال های اخیر روند قابل قبولی داشته به گونه ای که نرخ گذر از دوره ابتدایی به متوسطه اول نزدیک 100 درصد و از متوسطه اول به متوسطه دوم بالاتر از 97 درصد و گذر از متوسطه اول به متوسطه دوم بالاتر از 80 درصد است.
وی اضافه کرد: برابری فرصت ورود به نظام آموزشی برای تمامی شهروندان دهلرانی بدون هیچ گونه محدودیتی فراهم شده است بطوری که وجود هنرستان های دخترانه و پسرانه با تنوع رشته های فنی و خدماتی، وجود سرویس های ایاب و ذهاب دانش آموزی که قسمت زیادی از هزینه آنها را دولت می پردازد انتقال خدمات آموزشی به نقاط روستایی و عشایری و پایین بودن نسبت تعداد شاگرد به معلم در مدارس این شهرستان از مشخصه های کنونی آموزش پرورش دهلران است.
رئیس آموزش و پرورش دهلران افزود: در راستای گسترش مشارکت های مردمی وبخش غیر دولتی وافزایش کیفیت کار مدارس دولتی، بیش از 20 مورد موافقت با راه اندازی مراکز مورد اشاره در سال گذشته انجام شده و البته در کنار این موضوع دسترسی بدون قید و شرط اولیا و دانش اموزان به مدارس دولتی مد نظر بوده و هیچ محدودیتی در این مورد وجود ندارد.
موسوی همچنین گفت: این مدیریت همواره خود را متعهد به آرمان های انقلاب اسلامی و برنامه های توسعه اقتصادی و اجتماعی کشور می داند و بدیهی است تمام برنامه ها و فعالیت های ما با اعتقاد به اینکه تعلیم و تربیت موفق، عامل تربیت نیروی انسانی موفق به عنوان مهمترین شاخص توسعه پایدار کشور در تمامی حوزه هاست ساماندهی و اجرا می شود.
خبرنگار: علی رضازاده ** انتشار دهنده: شهریار حیدری فر
7175/6034
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.