نعمت الله بیرانوند روز شنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا اظهار کرد: طرح سراسری و نظارتی (ضیافت) سازمان تعزیرات حکومتی ویژه ماه مبارک رمضان از چهارم خرداد آغاز و تا پنجم تیر امسال ادامه یافت.
به گفته وی، در قالب این برنامه با همراهی دستگاه هایی همچون مرکز بهداشت، استاندارد، اماکن نیروی انتظامی و سازمان صنعت، معدن و تجارت نظارت های میدانی و کنترل بازار استان ایلام در ماه رمضان تشدید شد.
وی افزود: گشت های مشترک به صورت مستمر روزانه از آغاز اجرای این طرح نظارتی در سطح استان فعالیت کردند که پنج گروه برای انجام این برنامه در نظر گرفته شد که چهار گروه در شهرستان های دره شهر، مهران، دهلران و سیروان و یک گروه نیز در شهر ایلام روند عرضه کالاها و خدمات را رصد می کردند.
مدیرکل تعزیرات حکومتی استان ایلام یادآور شد: رستوران ها، محل های توزیع غذای افطار و شیرینی فروشی ها در این ایام با حضور روسای شعب سیار بطور دقیق مورد سرکشی قرار گرفتند ضمن اینکه با توجه به شیوع بیماری تب کریمه کنگو، نظارت بر قصابی ها و مراکز عرضه فرآورده های گوشتی خام نیز با دقت بیشتری دنبال شد.
بیرانوند تاکید کرد: طی این مدت بازار استان ایلام در سه حوزه کالا و خدمات، قاچاق کالا و ارز و بهداشت، درمان و دارو مورد نظارت دقیق قرار گرفت که در بخش کالا و خدمات 151 پرونده وارد شد که با احتساب تعدادی پرونده موجود از زمان قبل به 189 پرونده رسیدگی و متخلفان این حوزه به پرداخت 395 میلیون و 344 هزار و 400 ریال جزای نقدی در حق صندوق دولت محکوم شدند.
وی گفت: بخش کالا و ارز نیز در این مدت مورد ارزیابی کارشناسان و بازرسان این اداره کل قرار گرفت که در بررسی ها 16 پرونده این حوزه دریافت شد که با احتساب چهار پرونده از قبل در مجموع به 20 پرونده رسیدگی شد و متخلفان به پرداخت 368 میلیون و 871 هزار و 511 ریال جریمه محکوم شدند.
مدیرکل تعزیرات حکومتی ایلام همچنین به بخش بهداشت، درمان و دارو اشاره کرد و یادآور شد: از ابتدای طرح ضیافت ویژه ماه مبارک رمضان 23 پرونده این بخش دریافت شد که تمامی این پرونده ها مورد رسیدگی قرار گرفت و خاطیان این بخش نیز 44 میلیون و 800 هزار ریال جریمه شدند.
وی بیشتر بازاریان استان ایلام را افرادی منصف دانست و اظهار کرد: این موضوع بازرسان این سازمان را نسبت به نظارت دقیق بر عرضه کالاها و خدمات به منظور جلوگیری از تضییع حقوق مصرف کنندگان غافل نمی کند.
به گزارش ایرنا، چهار شعبه بدوی در ایلام و چهار شعبه نیز در شهرستان های سرابله، دهلران، دره شهر و مهران به تخلف های حوزه تعزیرات حکومتی رسیدگی می کنند و رسیدگی به پرونده ها واصله در شهرستان های ایوان و ملکشاهی در شعبه ایلام، شهرستان سیروان در شعبه سرابله و شهرستان های بدره و آبدانان نیز در شعبه دره شهر انجام می شود.
خبرنگار: حسن کهزادیان ** انتشار دهنده: مجید سلیمانی
6119/9102
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.