حشمت الله شریفی روز چهارشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا اظهار کرد: با توجه به دریافت گزارشی مبنی بر غیر استاندارد بودن برخی وسایل شهربازی کوثر ایلام و بروز صدماتی به برخی شهروندان، دادستانی به عنوان مدعی العموم در این زمینه ورود کرد و نسبت به پلمپ بعضی از وسایل اقدام کرد.
وی افزود: مسئولیت بروز احتمالی هرگونه حادثه ای در این مراکز بر عهده صادر کنندگان مجوز فعالیت است و باید قبل از راه اندازی این دستگاه ها از ایمنی و استاندارد بودن آنها اطمینان حاصل کنند.
دادستان ایلام از مسئولان شهرداری ایلام خواست هنگام عقد قرارداد با افراد متقاضی دایر کردن این وسایل بازی تضمین های لازم به منظور استاندارد بودن آنها را اخذ و به کسانی مجوز فعالیت دهند که از توانایی و صلاحیت لازم برای اداره کردن این دستگاه برخوردار باشند چرا که در صورت بروز هرگونه حادثه ای عواقب آن متوجه مسئولان خواهد بود.
مدیرکل استاندارد ایلام نیز در این خصوص به خبرنگار ایرنا گفت: وسایل شهربازی پارک کوثر از استاندارد و کیفیت لازم برخوردار نبودند و با وجود تذکرهای متعدد به شهرداری و مالکان آنها اقدامی برای استاندارد سازی آن انجام نگرفته بود.
مهناز همتی استاندارد سازی تجهیزات بازی شهربازی های استان را نیازمند تعامل شهرداری ها دانست و افزود: سازه های بازی در سطح پارک ها و شهربازی ها علاوه بر استاندارد کارخانه ساخت باید استاندارد نصب را نیز دریافت کنند و سپس مجاز به فعالیت هستند.
وی با بیان اینکه شهرداری ایلام هیچ گونه توجهی به این موضوع نداشته است، یادآور شد: براساس طرح اجرای نظارت بر استاندارد در رابطه با تجهیزات شهربازی‌ها و با توجه به اهمیت سلامت و امنیت شهروندان و ضرورت کسب استاندارد های لازم تا اطلاع ثانوی این شهربازی پلمپ شده است.
مدیرکل استاندارد ایلام اضافه کرد: در صورتی که روزهای آینده شرایط لازم و استاندارد سازی این وسایل بازی انجام شود، فک پلمپ خواهد شد.
به گفته وی، چنانچه مالکان نسبت به دریافت تاییدیه بازرسی و رفع نواقص کوتاهی کنند اداره استاندارد با دستور مقام قضایی و به منظور حفظ امنیت شهروندان از فعالیت این مجموعه ها جلوگیری می کنند.
به گزارش ایرنا، هم اکنون 198 مورد تجهیزات شهربازی در سطح استان وجود دارد، استاندارد سازی وسایل تفریحی شهرهای بازی شامل سه مرحله می باشد که شامل طراحی و ساخت، نصب و بهره برداری است که در تمام این مراحل کارشناسان شرکت های بازرسی تایید صلاحیت شده باید نظارت داشته باشند تا وسایل بازی مطابق با استاندارد ملی آماده بهره برداری شدند.
خبرنگاران: حسن کهزادیان ، فرهاد فرامرزی ** انتشار دهنده: مجید سلیمانی
3032/ 6119/9102
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.