یوسف شیخ الملوکی روز چهارشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا اظهار کرد: همچنین دمای هوا در شهرستان های سردسیری و معتدل استان ایلام نیز در این مدت تا 40 و 41 درجه سانتیگراد می رسد و در برخی نقاط همچون دره شهر این افزایش دما تا 46 درجه سانتیگراد خواهد بود.
وی افزود: این افزایش گرمای هوا نسبت به روزهای گذشته از هفته جاری بین 6 تا هشت درجه سانتیگراد است و از دیروز (سه شنبه) شروع شده و تا روز پنجشنبه هفته جاری نیز ادامه دارد.
شیخ الملوکی با بیان اینکه اوج گرمای هوا مربوط به روز جاری است، یادآور شد: دمای هوای شهرهای گرمسیری استان در روز گذشته تا 51 درجه و شهرهای سردسیری تا 40 درجه سانتیگراد ثبت شد.
وی اضافه کرد: از روز جمعه و روزهای ابتدایی هفته آینده، دمای هوای استان ایلام نسبت به هفته جاری کاهش یافته و به دمای معمولی تیر ماه تعدیل می یابد.
به گفته وی، کشاوزران، مردم و دستگاه های دولتی باید در روزهای اوج گرما در مصرف حامل های انرژی همچون آب و برق صرفه جویی کنند.
شیخ الملوکی گفت: همچنین گرمای هوا و نیز خشک بودن مراتع می تواند عاملی موثر و مستعد برای آتش سوزی جنگل های استان باشد که در این راستا مردم و طبیعت گردان باید جوانب احتیاط را رعایت کنند.
مدیرکل هواشناسی استان ایلام در خصوص پدیده گرد و غبار افزود: هنوز هیچ کانونی از ریزگردها در کشور عراق شکل نگرفته که در صورت شکل گیری اطلاعات تکمیلی به مردم و مسئولان اطلاع رسانی می شود.
به گزارش ایرنا، به تصویب ستاد بحران استان ایلام و به دلیل افزایش دمای هوا، ادارات و دستگاه های اجرایی دولتی این استان روز چهارشنبه یک ساعت زودتر از وقت قانونی تعطیل می شوند و فعالیت ادارات در شهرستان های مرزی دهلران و مهران نیز برای روز جاری تا ساعت 13 تعیین شد.
خبرنگار: زهرا موسوی ** انتشار دهنده: مجید سلیمانی
7172/9102
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.