به گزارش ایرنا، یک ماه گذشت و امسال هم ماه خوب بندگی خدا، رمضان به سر آمد و بسیاری از مسلمانان روزه دار با اطاعات از دین مبین اسلام و دستور حضرت حق روزه گرفتند و در محضر حق حضور یافتند و بر خوان بیکران رحمت الهی مشتاقانه از فجر صادق تا غروب آفتاب لب به آشامیدنی و نوشیدنی نزدند.
عید سعید فطر، تنها عیدی برای پایان بخشیدن به نخوردن و نیاشامیدن نیست، روزی بزرگ برای همه کسانی که بر نفس لجام گسیخته خود عنان مهار زدند و توانستند در قبال حق و باطل، حق را برگزینند.
چشم ها را از محرمات فرو بستند، قلب ها را از کینه و حسد و طمع پاک کردند، زبان به دروغ و دشنام و نا فرمانی نراندن، دست به مال دیگری دراز نکردند و قدم از قدم برای اطاعت از شیطان برنداشتند.
عید بزرگ سعید فطر، عیدی برای همه انسان هایی است که با حضور در ضیافت الله لحظات دل انگیز اذان سحر به نماز ایستادند و لحظه افطار دست به دعا شکر خدا نمودند و برای سلامتی و عافیت و عاقبت به خیری هم دعا کردند.
عید سعید فطر، عید همه کسانی است که با تمام وجود بندگی در برابر معبود را امتحان کردند و چشیدن از شهد گورای خوب بودند، پاک بودند و تطهیر در زلال معرفت ناب الهی را سی روزه تکرار کردند.
عید سعید فطر عیدی بزرگ برای همه مسلمانان است که همچون فقرا طعم گرسنگی و سختی تشنگی را چشیدند و با چشم فرو بستن از همه لذت های دنیوی قرآن بر سر گرفتند و ذکر بر لبان خشکیده خود بهترین لحظات و آسمانی ترین روزهای خوب خدا را تجربه کردند.
همه به شکرانه این عید بزرگ شانه به شانه هم در برابر معبود به نماز می ایستند و در قیام و رکود و سجودی مشترک ندای 'لاشریک لک لبیک' سر می دهند و به فرمان و امر الهی لبیک گویان فرشته ها را در برابر این اطاعت خویش از پروردگار به سجده وا می دارند.
عید سعید فطر، عید پاکی و رستن از گناه است، روزهای خوب بودن، مهر ورزیدن، بخشش و اطعام مساکین و فقرت، روزهای خوب صدقه دادن، کمک به هم نوع، افطاری دادن و شریک شدن در خوبی های بی انتها.
کاش برای 11 ماه دیگر سال تا رمضان بعدی، همه خوبی های مان را حفظ کنیم و همچنان از دروغ و تهمت و ناروا دیده و زبان و چشم و گوش فرو بندیم، با دیگران هر لحظه همدردی کنیم و بر خوب بودن مان سماجت کنیم و نمازهای مان و لحظات زیبای روحانی قرآن خواندن را باز سر وقت ادا کنیم تا لایق شویم.
به راستی برای کسب این لیاقت فطری باید خوب بودن را بارها و بارها تمرین کنیم تا از زلال ناب معرفت الهی سیراب شویم و همچون قطره هایی وامانده از دریا به اقیانوس بزرگ الهی بپیوندیم و ناب شویم.
به گزارش ایرنا، نماز عید فطر همزمان با سراسر کشور صبح روز عید (دوشنبه پنجم تیر ماه) در مرکز استان در مصلای امام خمینی(ره) به امامت نماینده ولی فقیه در استان و امام جمعه ایلام اقامه می شود.
عموم مردم شهر ایلام می توانند برای اقامه نماز عید که راس ساعت هفت و 30 دقیقه صبح در مصلای بزرگ امام خمینی (ره) برگزار می شود، در این مکان حضور یابند.
نماز عید سعید فطر در سایر شهرستان های استان نیز در مساجد جامع این مناطق به امامت ائمه جمعه برگزار خواهد شد.
عید فطر امسال در سالنامه رسمی کشور روز دوشنبه پنجم تیرماه است.
با قبولی طاعات و عبارت و تبریک عید سعید فطر
خبرنگار: ناهید ابراهیمی ** انتشار دهنده: مجید سلیمانی
7177/9102
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.