حجت الاسلام علی چراغی پور روز یکشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا اضافه کرد: بر اساس اعلام ستاد عالی کانون های مساجد کشور سهمیه ایجاد این تعداد کانون امسال به استان ایلام داده شده است.
وی ادامه داد: با احتساب این تعداد، مجموع کانون های فرهنگی، هنری مساجد این استان تا پایان امسال به 400 مرکز افزایش خواهد یافت.
حجت الاسلام چراغی پور از عضویت 43 هزار نفر از مردم استان در کانون های فرهنگی و هنری مساجد خبر داد و افزود: این تعداد از گروه های مختلف بویژه جوانان و نوجوانان در 257 کانون فرهنگی و هنری مساجد موجود در استان عضویت دارند.
وی با بیان اینکه از مجموع کانون های مساجد استان 157 کانون در روستاها دایر است، تاکید کرد: امسال شمار زیادی از کانون های فرهنگی و هنری مساجد جدید در مناطق روستایی راه اندازی خواهد شد.
حجت الاسلام چراغی پور عمده فعالیت کانون های مساجد این استان را در حوزه های احکام و دین، قرآن، فرهنگی و هنری و ورزشی برشمرد که در طول سال با استقبال چشمگیر اعضا بویژه جوانان و نوجوانان مواجه می شود.
مسئول دبیرخانه کانون های فرهنگی، هنری مساجد ایلام فعالیت این کانون ها را در تقویت روحیه دینی، مذهبی مردم و جذب آنها به مساجد را مهم دانست و یادآور شد: توسعه و تجهیز این مراکز در دستور کار این دبیرخانه قرار دارد.
به گزارش ایرنا، 600 مسجد، حسینیه و تکیه در استان ایلام وجود دارد که هم اکنون 257 کانون در این اماکن فعال هستند.
خبرنگار: آزاده خرم ** انتشار دهنده: مجید سلیمانی
7171/9102
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.