جهان استکبار به خصوص انگلیس در سال ‌های گذشته با شکل دادن رژیم جعلی صهیونیستی بر آن بوده و هستند تا قدس را از جهان اسلام جدا کنند، روند جداسازی قدس شریف در دوره جدید با حمایت آمریکا در حال تکمیل شدن است، با پیروزی انقلاب اسلامی امام خمینی (ره) خطر صهیونیزم را کاملا حس کرد و در این خصوص به جهان اسلام هشدار داد.
نامگذاری آخرین جمعه از ماه مبارک رمضان به عنوان روز جهانی قدس، رویکرد امام راحل در مقابله با این خطر بود، امام می‌خواست با این اقدام هم مسلمانان را از توطئه‌ ها آگاه سازد و هم در مسیر وحدت دعوت کند. رویکرد امام این بود که مساله قدس را از یک مساله یا مناقشه فلسطینی یا عربی جدا کرده و به عنوان مساله نخست جهان اسلام مطرح کند.
بی‌شک انقلاب اسلامی با وجود دشمنی‌ های آشکار و پنهان در این راستا بسیار موفق بوده است، کنار زدن رویکردهای ارتجاع عرب و توطئه‌های آمریکا و صهیونیست ها از دستاوردهای حرکت امام و انقلاب اسلامی است.
با پیروزی انقلاب اسلامی و مشخص شدن استراتژی نظام یعنی ضرورت آزاد سازی قدس شریف، فلسطینیان هم به خود آمدند، شگل‌گیری گروه‌های مقاومت و جهادی با دست خالی عرصه را بر رژیم صهیونیتی تنگ کرد.
مقاومت امروز با تکیه بر نیروهای داخلی و حمایت آزادیخواهان در اوج به سر می‌برد، چشاندن طعم شکست به رژیم صهیونیستی در جنگ 33 روزه و 23 روزه رژیم صهیونیستی را در موقعیت متزلزلی قرار داده است.
روند مذاکرات سازش با رویکرد مقاومت عملا ناکام شده است، مساله قدس امروز به عنوان مساله اساسی جهان اسلام و آزادیخواهان جهان تبدیل شده است، امسال به دلیل شکل‌گیری توطئه‌های جدید و بهره‌ گیری غرب از جریان‌های سلفی که هم مقاومت را نشانه رفته‌اند و هم عملا در خدمت آمریکا و رژیم صهیونیستی قرار گرفته‌اند و هم رویکردهای ارتجاع عرب در مقابله با انقلاب اسلامی ضرورت دارد امسال فریاد آزادسازی قدس رساتر مطرح شود.
بی‌شک برای عمق بخشی به آرمان روز قدس باید این روز را روز اسلام نامید، بنابراین همه باید در این روز برای دفاع از اسلام یکصدا به میدان بیاییم، وحدت و همدلی جهان اسلام در کنار ام‌القری جهان اسلام نوید بخش رهایی قدس و بازگشت آن به پیکره اسلام است.
امسال باید با شکوهتر از هر سال این روز را گرامی داشت و یقین دارم آزادیخواهان جهان در کنار مسلمانان این روز را ماندگارتر از گذشته فریاد خواهند زد که روز قدس روز اسلام است و جهان اسلام قدس را هرگز فراموش نخواهد کرد.
نصرت‌اله حیدری
عضو هیات علمی علوم سیاسی و روابط بین الملل دانشگاه آزاد اسلامی واحد ایلام
6033/6034
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.